Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vroege aardappelen kiemen niet


suus76

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Op 7 maart jongstleden hebben wij aardappelen Frieslander en Raja gepoot. Deze zijn tot op heden nog steeds niet boven gekomen terwijl de aardappeltjes die ik een week of twee terug zette wel al boven komen. Nu heb ik de vroege aardappelen niet laten voorkiemen en de aardappeltjes die nu boven komen wel, maar is bijna zes weken niet heel erg lang om nog steeds geen blad te laten zien?

 

De aardappeltjes komen bij een verkoper van pootgoed vandaan, dus niet uit de supermarkt.

 

Ze staan op klei, circa 10 cm diep, en het heeft niet tot nauwelijks gevroren de afgelopen tijd. Er is ook niet buitensporig veel regen gevallen. We zijn van plan om vandaag of morgen even een aardappel op te graven om te zien wat er loos is met ze, maar wie heeft er ook een dergelijke ervaring dat het vrij lang duurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neuh hoor. Zitten hier ook op klei en het werkt als een tierelier. Heb zelf vroege op 10cm diepte (ongeveer) gezet en daar komen er nu van de 16, 3 van boven. Ik denk nog even geduld hebben en in de gaten houden. Bij ons ligt het aardappelveldje wel op een plek waar vanaf 9 uur 's ochtends de zon schijnt, kan zijn dat ze daardoor al boven komen.

 

We hebben de aardappelen wel voor laten kiemen, dus wellicht dat het daaraan ligt bij jullie.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...