Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Blauwe regen verliest bloemtrosjes in de moestuin, giftig?


groentepiet64

Aanbevolen berichten

Goedemiddag beste medemoestuinliefhebbers,

 

In mijn achtertuin ben begonnen met een tunnelkasje van de Welkoop en een week later heb ik daar een plastic bak met deksel (0,7m2) aan toegevoegd. Ik heb iets te enthousiast gezaaid en kom tot de conclusie dat ik te weinig ruimte heb. Dus heb ik elders in de (niet zo grote tuin) een bak van 2,50 bij 0,7 meter gemaakt onder onze pergola. Helaas heb ik er niet bij stilgestaan dat er een prachtige blauwe regen op die pergola groeit en langzamerhand tot bloei komt. Nu komen er allemaal van die 'bloemtrosjes in wording' die het niet redden in het zaaibed terecht. En straks de bloemen wanneer ze zijn uitgebloeid. Is dit schadelijk voor de moestuin en voor mijn gezin?

 

Vriendelijke groeten,

PieterBlauweRegen201497691429275828.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou volgens mij zijn alleen de peultjes van de blauwe regen echt giftig, en is het bij de rest verwaarloosbaar/niks om bang voor te zijn. Ik weet het niet zeker maar het lijkt me dat het gif van de blauwe regen onschadelijk wordt gemaakt zodra het door de natuur gecomposteerd wordt. Bij het oogsten gewoon ff op letten dat je geen blauwe regen mee eet en dan moet het wel goed komen denk ik.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...