veuvecouderc Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Wat ik ook veel gelezen heb is dat mensen die redelijk aan de kust wonen, zeker in Frankrijk, door de een stuk mildere winters helemaal niet hoeven af te dekken.(Weet niet of jij richting kust woont?) Noord-Oost Frankrijk.... ik ben sneller in NL dan aan de kust Mmm, gezien je verhaal (en mijn info) denk ik dat ik de bloemsteel - oude plant - helemaal afsnij nadat ie gebloeid heeft, of het goed is of niet ik wil die bloem zien . Dan steek ik de nieuwe loten af en stop ze in een pot die ik op een vorstvrije plek wegzet. De moederwortel laat ik dan staan en die bedek ik eventueel met stro. En dat eventueel is dan afhankelijk van of ik er op tijd aan denk Misschien wacht ik zelfs met het afsnijden nog wel even tot de bloem helemaal klaar is en ga ik voor het zaad. Voor je weet maar nooit. Dank iig Koert voor het meedenken. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bettyboop49 Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Hoi, Hier een foto van mijn artisjok opgekweekt uit een zaadje en nu staat hij er zo bij ik vind hem mooi!! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Nog even een vraagje over het overwinteren van de artisjokkenplanten. De mijne lijken nu de laatste maand pas echt goed te zijn gaan groeien. Ik heb ze in het voorjaar gezaaid en ze hebben nog niet gebloeid, maar de bladeren zijn nu mooi, groot en sterk.Ze staan nu in de kas in hele grote potten. Zal ik ze daar zo open laten staan en in de winter wat afdekken met stro? Misschien ook de potten omwikkelen met bobbeltjesplastic? Zullen die bladeren nog afsterven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts