Jump to content

Recommended Posts

Posted

Uit een gedroog rood pepertje heb ik een paar zaden gezaaid met als resultaat negen plantjes.

Op dit moment staan ze nog voor de vensterbank, mijn vraag is kunnen

ze ook buiten staan?

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Posted

Vandaag was de laatste der ijsheiligen.

Als het goed is zal het weer geen roet meer in het eten gooien.

De vorst en/of lage temperatuur-gevoelige planten kunnen naar buiten.

Posted

Dank je wel voor je reactie, ik laat ze dan ook nog even binnen!

Bedankt voor de link...wat een leuke website

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Posted

Een groot deel van mijn planten staat al weer een week of 2 buiten, helemaal met dat mooie weer. Wel op een zonnige beschutte plek in de tuin op het zuiden. De eerste pepertjes zitten er al aan, en heb er ook al een aantal afgehaald en opgegeten. Het schijnt als je de eerste pepertjes vroeg plukt dat de plant verder gaat met groeien en bloeien.

Mijn wat meer bijzondere soorten staan nog even binnen, maar gaan volgende week wel langzaam naar buiten als er weer wat meer ruimte in de achtertuin is.

Ik ben nog niet in het bezit van een kas helaas, maar ben wel naarstig op zoek. Ik denk dat ik komende week toch maar even een tunnelkasje maak als tijdelijke oplossing voor dit jaar, dan kunnen de pepers toch de moestuin in. Het is nog al winderig daar dus ik wil ze wel beschermen.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Posted

Ik heb vorige week de paprika en peperplantjes in de volle grond gezet. Wel eerst even afharden voor het uitplanten