Tuintjesdraak Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Als ik dit intik in de zoekfunctie onder groente wordt er niks gevonden, dus ik neem aan dat er nog geen onderwerp over deze groentesoort is? Goed, mijn vraag: Ik heb deze soort nu liggen, mag binnenkort(half mei ongeveer) gezaaid gaan worden, in mijn makkelijke moestuinbakken helemaal al snel, omdat die boven de grond staan en dus warmer. Nu staat op de zakjes om de 25-30 cm zaaien en als ik ernaar zoek op afbeeldingen zie ik een hele volle bos in een pot. Mijn vraag is dan dus: worden deze plantjes echt helemaal vol uit 2-3 zaden op 1 plekje en niet een 'smalle' stengel zoals gewone stambonen? Van de gewone stambonen kan ik in een vak 9 zaaien nl, met deze zouden er dan 2 tot 4 worden als ze idd zo enorm vol worden als ik op de foto's via google zag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 De gemiddelde pronkboon wordt groot en moet beslist klimmen, en met drie bonen in 1 gat, maar de Hestia ken ik nog niet. Ik zou gewoon precies doen wat de verpakking zegt en een slag om de arm houden dat de plant toch ietsje groter wordt dan ze aangeven, en mogelijk toch iets meer ruimte nodig heeft. Ik heb de Runner Bean Scarlet gezaaid en volgens de verpakking wordt die 80 cm hoog. Ik heb hem maar zo gezet dat de planten eventueel ook heel hoog kunnen groeien, gezien mijn eerdere ervaring. Ze zijn binnen voorgetrokken en buiten op een redelijk warme plek gezet, met een IKEA-glasgordijn om de standplaats heen, nu even tegen duiven en de ergste kou 's nachts, maar waarschijnlijk kunnen ze zelfs een beetje kou wel hebben. Ik heb nog wat bonen om later te leggen voor wat gewasspreiding. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen met de Hestia dit komende jaar!! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted April 25, 2015 Author Share Posted April 25, 2015 De hestia is een stamboon, wordt niet hoger dan 60 cm, dus ik kan ze iig in elk vak zetten waar ik wil en als er 1 tot 3 in een pot kunnen weet ik dat er op 4 plekken in een MM vak gezaaid kan worden, dus ik ga het proberen en zie wel. Iets nieuws is altijd spannend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts