ptenkate Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Goedemorgen, ik heb voor het 1e jaar een moestuin en nu heb ik de stambonen (haricot vert) al voorgepoot in potjes thuis, maar 6 bakjes hoor.Nu schieten ze als kometen omhoog! Zie foto's . is dit wel goed of kan ik beter opnieuw beginnen? ik weet dat het eigenlijk nog te koud is buiten voor de bonen, dus zal ze waarschijnlijk nog wel 2 weken binnen moeten houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin167 Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Ik ben zelf ook beginner, maar volgens mij heb je hetzelfde 'probleem' als ik. Mijn zaailingen zien er ook zo slap en ielig uit. Ik heb gisterenavond het forum doorgespit en volgens mij komt dit door een combinatie van te warm/te weinig licht. Zoek maar eens op "fileren" Krijgen ze wel genoeg zon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ptenkate Posted April 26, 2015 Author Share Posted April 26, 2015 de zaaiingen staan ongeveer 3 meter van het raam af, maar de afgelopen 2 weken is het wel warm en zonnig geweest. Ze hebben dus niet in het directe zonlicht gestaan, zou het daarmee te maken hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 3meter van het raam af is donker. Lijkt voor het oog licht maar dat is echt vele malen minder dan buiten. Deze plantjes kunnen in pot al prima naar buiten. Snachts binnenhalen, of in ieder geval wanneer het gaat vriezen. Of gewoon buiten opnieuw zaaien na half mei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ptenkate Posted April 26, 2015 Author Share Posted April 26, 2015 dan is dat toch het probleem. weer wat geleerd! kan ik hier nog wat mee, of is het beter hier geen energie meer in te stoppen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...