ystava_nl Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Mijn naam is Wim Veldhuis. Ik woon in Meteren, samen met mijn gezin. Ik heb een vierkante meter tuin en probeer daarnaast wel eens tomaten ed. te kweken in emmers tegen een muur.Dit jaar heb ik een pompoenrek gemaakt van wilgenhout, hopelijk kan ik aan het eind van het jaar mijn pompoenen oogsten en er soep, cake en zo van maken. Ik probeer zo ieder jaar een projectje te hebben De moestuin is voor mij iets erbij, voor ontspanning en de fun. Naast deze hobby vis ik ook wel eens en barbecue ik regelmatig (het hele jaar door), en ga daarvoor ook naar bbq meatings van bbqforum.nl. Om een beetje bij te leren ben ik lid geworden van dit forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Welkom Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Welkom en we zijn gek op foto's. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Welkom! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Welke (variëteit van) pompoenen ga je tegen je wilgenhek laten klimmen? Gewoon uit nieuwsgierigheid Welkom op het forum en veel tuinier plezier gewenst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ystava_nl Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Hieronder staat mijn huisvlijt . Naar een idee in LandLeven vorig jaar, hier wel bekend heb ik al gezien.Volgens de verpakking Cucurbita Maxima, Oranje Zon. Lijkt volgens de verpakking op de biologische pompoen bij de AH.Ik heb, voordat ik het rek plaatste, twee plantgaten gemaakt van ~30 cm diep en deze gevuld met bemeste tuinaarde/potgrond. Hieronder zit ouderwetse klei. Ik verwacht nog wel het eea te moeten bijvoeren. Nog wel een vraagje, het rek is ongeveer 110x50 cm. Ik heb drie pompoenplantjes, maar dat is zeker te veel.Ik vraag me af of twee ook niet te veel is (gezien de 1m afstand tussen de zaden. Ik kan in principe iedere plant dan 1 verdieping geven, maar dat is geen vierkante meter per plant.Gaat het met een plant ook goed, of heb je twee planten nodig voor de bevruchting onderling ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts