dries_86 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 (edited) Hebben jullie ook zoveel spinnen in de serre? Denk dat er een spinnennest uitgekomen is bij mij, het zit vol met kleine gele spinnetjes. Vandaag zag ik echter een grote zwarte spin die zich verschuilt tussen de aluminium profielen. Vroeg mij af of iemand de soort kent? Zou het een gewone kruisspin zijn? Edited April 27, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Wees blij met die goede helpers, wat zij opeten moet gij niet verdelgen.Die kleine spinnetjes zitten er nu bij mij ook, is soms ambetant maar zo erg is het toch niet. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Is het niet gewoon een kruisspin? Op de foto's is het slecht te zien, maar zo reusachtig vind ik de spin niet. Hou zelf ook niet zo van grote spinnen, maar laat ze wel zitten. Spinnen zijn nuttig, dus daar heb ik buiten geen problemen mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 nee, ik doe ze ook niets. Dacht ook kruisspin maar wist niet dat ze ook voorkwamen met zwarte kleur. En zag ook niet onmiddellijk een web, maar misschien moest ze dit nog maken. Vond het in ieder geval een mooi exemplaar, reusachtig was een beetje overdreven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Is het niet eerder een Brugspin (Larinioides sclopetarius)? Die zijn veel op metaal te vinden en bouwen net als de kruisspin een wielweb en zijn vaak zwart/grijs of bruin/grijs. Als het de brugspin is, hoef je je geen zorgen te maken, die houden niet van plantjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted May 3, 2015 Author Share Posted May 3, 2015 Het was (volgens mij) uiteindelijk een platte wielwebspin (Nuctenea umbratica). Ben vannacht naar de serre geweest om de deur dicht te doen en het zat er vol van! Dit is typisch voor dit type spinnen, ze komen enkel uit hun holte (hier aluminium frame serre) na schemering. Toch even over men haar gewreven toen ik terug binnenshuis was Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts