Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Grote spin in serre

dries_86

Recommended Posts

Hebben jullie ook zoveel spinnen in de serre? Denk dat er een spinnennest uitgekomen is bij mij, het zit vol met kleine gele spinnetjes.

Vandaag zag ik echter een grote zwarte spin die zich verschuilt tussen de aluminium profielen.

2nbbng1.jpg

2mfd4r8.jpg

123rztu.jpg

Vroeg mij af of iemand de soort kent? Zou het een gewone kruisspin zijn?

Edited by Guest

Is het niet gewoon een kruisspin? Op de foto's is het slecht te zien, maar zo reusachtig vind ik de spin niet. Hou zelf ook niet zo van grote spinnen, maar laat ze wel zitten. Spinnen zijn nuttig, dus daar heb ik buiten geen problemen mee.

nee, ik doe ze ook niets.

Dacht ook kruisspin maar wist niet dat ze ook voorkwamen met zwarte kleur. En zag ook niet onmiddellijk een web, maar misschien moest ze dit nog maken. Vond het in ieder geval een mooi exemplaar, reusachtig was een beetje overdreven

Het was (volgens mij) uiteindelijk een platte wielwebspin (Nuctenea umbratica).

Ben vannacht naar de serre geweest om de deur dicht te doen en het zat er vol van! Dit is typisch voor dit type spinnen, ze komen enkel uit hun holte (hier aluminium frame serre) na schemering. Toch even over men haar gewreven toen ik terug binnenshuis was

9rtyqe.jpg

zlvqjo.jpg

16aa3at.jpg