Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aanschaf kas


harmony

Aanbevolen berichten

Dat hij goed te luchten is vindt ik belangrijk dus liefst aan beide kanten een raam wat open kan,

ook kun je bv kijken voor automatische raamopeners die bij bepaalde temp opengaan, opzich klinkt dat wel luxe maar in de praktijk is het erg handig omdat je dat snel vergeet of niet thuis bent.

Goeie fundering ook wel belangrijk dat aluminium rot toch op den duur als er geen goede fundering onderzit.

voor de rest heb ik zelf veel plezier van een kas dus vindt dat wel een aanrader, maar ik moet een nieuwe mischien van de herfst.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede basis (fundering) is belangrijk en vaak de moeite waard om er bij te kopen. Ik heb zelf twee kassen met tuinbouwglas, maar je hebt ook kassen met polycarbonaat plaat. Ik ben niet zo'n van fan die plastic platen maar heb ooit eens een lijstje gemaakt met voor en nadelen van beide materialen, mocht je daarin geïnteresseerd zijn dan wil ik dat best plaatsen. Ventilatie is ook belangrijk, met een formaat van 2x3 is een raam en deur daarvoor meer dan voldoende.

 

Verder wil ik je aanraden om eens bij wat dealers langs te gaan en te kijken wat ze hebben staan. Ik heb een budget kas op de volkstuin (halls (in Nederland royal well) popular) en een zeer mooie helios-victoriaan bij huis. Verschil is duidelijk te zien in de sterkte/degelijkheid van het materiaal, de isolatie (dikte glas en rubber afdichting tegen toch en water) en afwerking. Wat ik persoonlijk een nadeel vind bij de budget kas zijn de overlappende glasplaten. Budgetkas klinkt trouwens een beetje minderwaardig maar het is gewoon een prima kas waar je het heel goed mee kunt doen. Bij huis wilden we nu eenmaal wat mooiers en degelijks en dat betaal je (het prijsverschil is enorm en niet helemaal in verhouding).

 

Ik heb in ieder geval al veel plezier aan mijn tuinkassen gehad en zou je er zeker een aanraden.

 

Edit: ja... is hans me weer eens voor met dezelfde tips, zal ook eens een keer niet zo zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook dol op mijn kas! Dit jaar had ik hem voor het eerst, en ik heb bijna alle groenten daar in gezaaid en opgekweekt (in plaats van in de vensterbank) en alles werd veel mooier, steviger (wat ik niet had verwacht, met die temperaturen soms ) en kwam beter op dan binnen voorzaaien.

De tips van Hans en Jorg heb ik geen aanvulling op.

Ik heb geen budget kas (voor zover ik weet), maar de ramen overlappen wel. Wat vond jij daar vervelend aan Jorg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook niet weg van polycarbonaat, had er een klein mini kasje van. Maar het is niet mijn ding. Mijn grote kas is dus van tuinbouwglas. Heb inderdaad ook een automatische raamopener en dat is echt wat waard!! Ik ben er erg blij mee.

Wat beterft de ramen heb ik juist geleerd dat je beter 2 ramen aan 1 kant kan hebben, zeker als ze automatisch open gaan (in verband met harde wind enzo). Maar 1 raam is voor de grote die je in je hoofd hebt genoeg.

Bedenk goed wat je er mee wilt, wil je er in zaaien dan heb je ook echt zaaitafels oid nodig en bv schappen om je zaaigoed kwijt te kunnen. Als je er alleen grote planten in wilt hebben niet.

Verder is het belangrijk om bv schaduw doek oid aan te schaffen. Maar goed de laatste alinea is vooral van latere zorg, namelijk de indeling.

 

ps ik heb nog niet lang een kas, pas dit jaar, maar ben er echt super blij mee!!!

Jooze

 

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder is het belangrijk om bv schaduw doek oid aan te schaffen. Maar goed de laatste alinea is vooral van latere zorg, namelijk de indeling.

 

Ik heb zelf geen kas maar mijn oom wel. Hij had geen schaduwdoek maar hij kalkte zijn ramen altijd als hij zijn planten tegen te felle zon en temperaturen moest schermen.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...