William Jellesma Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Hallo allemaal, Op mijn verjaardag heb ik een tomatenkasje gekregen, niet groot en ingewikkeld, maar precies groot genoeg om het weer eens te proberen want de afgelopen vier jaar ging het steeds mis met mn plantjes. Wat mij nu vaak bezig houd als ik denk aan een kas, is het water geven als je niet de mogelijkheid hebt om om de 2 à 3 dagen naar je tuin te kunnen. Ik zit op een complex zonder stroom dus een bewateringsysteem gaat het niet worden. Nu heb ik weleens gelezen over een emmer met water met een katoenen lap erin met de andere kant in de pot/aarde. Geen idee of dit werkt en hoe. Mijn vraag is dus: is er een manier om de planten genoeg water te geven om het een tijdje zonder mijn hulp uit te houden? Bvd William Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Waarom gaat een bewateringssysteem niet? Er zijn ook bewateringssystemen zonder stroom. Bijvoorbeeld: druppelaars-via-waterton-door-zwaartekracht-t1390.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salamandertje Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Als je wel een water aansluiting hebt kun je ook dit doen: https://www.conrad.nl/nl/ce-automatische-watertimer-grijs-552443.html?WT.mc_id=gshop&gclid=CjwKEAjw3_ypBRCwoKqKw5P9wgsSJAAbi2K9TE7fLMk7QUtD2Tr-17LonRbRDVvz3ltQaDqJ2bn5bhoCIljw_wcB&WT.srch=1 Quote Bzzzz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
steenbok1980 Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Ik zat met hetzelfde vraagstuk en vond dit op internet, met wat creativiteit genoeg zelf variatie op te maken: http://www.hetkanwel.net/2014/07/14/de-olla-effectieve-en-zuinige-manier-om-planten-water-te-geven/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Flessen met gaatjes in de bodem bij je plant zetten (beste half ingraven). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikketim Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Is er stromend water op het complex ? Quote Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Als er wateraansluiting is heb je voldoende voor bewateringssysteem, die computer werkt op batterijen. Maar veronderstel dat er geen aansluiting is... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tani Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Wanneer je geen waterleiding en ook geen stroomvoorziening op de tuin hebt , is dit misschien een oplossing:een-eenvoudig-solar-watergeefsysteem-t19779.htmlIk heb dit vorig jaar in elkaar geknutseld en de resultaten waren boven verwachting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nedlets Posted August 14, 2016 Share Posted August 14, 2016 Ik heb hier druppelbevloeing aangesloten middels tuinslang en computer op de kraan. Werkt perfect. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts