aalterse-willy Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Deze vond ik gisteren bij thuiskomst, een derde was reeds dood.Moeilijk te zien op de foto maar er zit er eentje in het nestje, een wit, en het ander zit weggekropen achter het voerbakje. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Moeilijk te zien, het is dat je verklapt waar ze verstopt zitten. Leuke verrassing bij thuiskomst, hopelijk gaat het de beide goed gezond en wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yosha Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Gefeliciteerd met je kleine kalkoentjes. Inderdaad moeilijk te zien, maar toch heel leuk hoor. Er komen vast nog wel meer foto's van ze hoop ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 Ondertussen zijn ze al wat gegroeid en er zitten ook vier andere bij. Ze moesten plaats ruimen voor 40 drie dagen oude kuikentjes en zitten nu in de serre, ze mogen de helft daarvan gebruiken. Toch interessant langs de muren hé. Hier zal het rap overbevolkt zijn denk ik. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Lekker scharrelen en langs de muren insecten vangen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yosha Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Wat leuk die kleine kalkoentjes! Je hebt er een hele boel zeg. Worden ze ook een beetje tam? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Leuk die ukjes, en lekker straks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loraine Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Opdat ze mooi, groot, sterk en voedzaam mogen worden Willy Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 10, 2015 Author Share Posted May 10, 2015 Even te verduidelijking, mijn fout, de laatste foto dat zijn geen kalkoenen maar kippetjes, 40 in totaal, Bresse en Amrock.Maar ik hoop dat ze inderdaad zullen smaken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Zullen vast ook lekker smaken, lekker kippetje hmmm.Amrock ook een mooi ras en de kleur kiezen is zo makkelijk Jersey giants wit zou ik graag een trio van willen, maar die zijn hier in de wijde omgeving niet te krijgen. Misschien dan toch maar eens in de toekomst broedeieren Loraine? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Wat schattig niks voor mij om ze eerst uit ei te zien komen en na een tijdje ze te slachten en ze zelf op te eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 10, 2015 Author Share Posted May 10, 2015 En waarom niet feitelijk? Dat is toch puur emotioneel?Als ge die kleine beestjes eens goed bekijkt dan ziet ge van de eerste dag al dat ze mekaar aanvallen en verdringen om eten en drinken te hebben, zo lief zijn ze niet hoor.Maar dan toch liever een zelf gekweekt kippetje dan een plofkieken waar ze van alle vuiligheid inspuiten voor de verkoop. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Juist mooi als je zelf de dieren een goed leven kan geven en slachten, weet je waar je vlees vandaan komt en is er hetnodige respect en dankbaarheid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Mooi hoor hier zijn de poule de Bresse net een week oud een 18 stuks. Hoop dat ze lekker worden en sommige goed gaan leggen.Nu zitten er kwartels in de broedmachine men zegt dat die ook lekker zijn Ik ben nog op zoek naar mest kalkoenen maar lastig te krijgen nog. Net via internet een leverancier in Moerbeke gevonden eens kijken wat die vraagt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 En waarom niet feitelijk? Dat is toch puur emotioneel?Als ge die kleine beestjes eens goed bekijkt dan ziet ge van de eerste dag al dat ze mekaar aanvallen en verdringen om eten en drinken te hebben, zo lief zijn ze niet hoor.Maar dan toch liever een zelf gekweekt kippetje dan een plofkieken waar ze van alle vuiligheid inspuiten voor de verkoop.Dit is precies hoe ik erover denk. Veel mensen vinden dit raar. Dat je dieren houdt maar wel op eet terwijl dezelfde mensen wel plofkip eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Ik eet zeer weinig vlees en als ik vlees eet is het biologisch. Ik zou het niet kunnen in ieder geval om mijn eigen dieren te slachten of het te laten slachten. Maar respect voor de mensen die dat wel kunnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Er zijn al wat topics over het wel of niet kunnen slachten van dieren. Dit topic gaat over Willy zijn kalkoentjes Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 Jorieke, ge moest u ook eens een paar kalkoenen houden, zo brave beesten dat het zijn, die gaan samen eten maar vechten er niet om gelijk de kippen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 Heb ze wat meer ruimte gegeven in de glazen kas, kunnen ze wat rondlopen en de pootjes strekken.De kuikentjes in de verste hoek gevlucht. Maar onder de lamp is het toch warmer. De kalkoentjes zaten samen te slapen maar toen de deur open ging waren ze gelijk recht. Hun eetbakje omgekieperd, ze hadden er in gekakt, ineens maar vers eten gegeven, drinken ook. Waarom ze zo bang zijn begrijp ik toch niet, ik ga ze toch maar opeten? Doe ze verder toch geen kwaad? De volle granen eten ze niet op, neem ik dan mee naar de volwassen kippen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buitenvogel Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 mooi hoor al je kuikentjes! Wij kweken ook dieren voor de slacht. Momenteel hebben we al parelhoenkuikens en fazantenkuikens en in de broedkas zitten nog fazanteneieren en bresse, brahmakruising en een paar marans en leghorn. Heb jouw kippen nog niet zien lopen in aalter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 15, 2015 Author Share Posted May 15, 2015 Hierse, nog nen Aaltersen!Mijn kippen lopen niet in Aalter, alleen de kuikens, de grote zitten in Lotenhulle op een weide, ze houden daar het gras en het onkruid wat in toom en ze zijn er gelukkig.(hoop ik) Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buitenvogel Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Dan had ik nog meer kans om ze gezien te hebben, ik woon in Lotenhulle. Het enigste wat ik zie is een wei met mechelse koekoeken voor de rest ben ik uw kippen nog niet tegengekomen . De mijne kan je ook niet tegenkomen, de kuikens zitten hier nog maar de kippen lopen in andere gemeente . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 28, 2015 Author Share Posted June 28, 2015 Nu twee maand oud en goed gegroeid ook.Het zijn nog steeds lieve beesten maar wel al wat groter.Moet ze dringend op een grotere wei kunnen zetten maar ik wil ze niet samen met al de andere kippen, dus een afsluiting en schuilhok plaatsen. Ze zijn al veel groter dan de gieter, en dat op twee maanden tijd. De witte en de bruine zijn van mijn Ronquières en veel kleiner gebleven Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted June 28, 2015 Share Posted June 28, 2015 Wat leuk zeg. Ik zou zelf mijn dieren niet kunnen opeten, vanwege de emotionele band die ik ermee krijg (en ben zo goed als vegetarier), maar vind het wel prachtig om te zien van anderen. Ik lees dit draadje mee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 28, 2015 Author Share Posted June 28, 2015 Ze zijn verhuisd naar hun nieuwe verblijfplaats, veel groter dan thuis. Juist uit de transportbak Oei, een kwade bewoner. Eerste confrontatie De hen komt zich ook moeien, met open vlerken Inspectie van de nieuwe roest Het welkomstkomitee, al goed dat er een draad staat. Hier komt ambras van En nog geen klein beetje, met hun twee maanden zijn deze knapen al bijna even hoog als de ronquièrehaan Maar wij trekken ons daar niets van aan, we zijn te klein. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts