jochenb Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Goeiemiddag, Ik ben vorig jaar naar een plantenbeurs geweest en hebdeze aardbeien gekregen, ze vertelden me dat het uberlekkere aardbeien warenmaar meer en meer vrees ik dat dit bosaardbeitjes zijn? Kan iemand me vertellen welke soort dit is? Quote
0xygen Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Dan is er toch niks gelogen? http://www.tuinieren.nl/plant/europees-bosaardbeitje-fragaria Quote
jochenb Geplaatst: 30 april 2015 Auteur Geplaatst: 30 april 2015 Had toch iets grotere exemplaartjes verwacht, maar weet nog altijd niet welke soort het is.. Quote
0xygen Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Naar mijn inzien zijn kleinere aardbeien zoeter Quote
Chrones Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Ik vind de bosaardbeien eigenlijk het lekkerste, ook klein. Doordragende vind ik persoonlijk minder qua smaak dan de aardbeien die aanmatig geven. Quote
RobO Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 als de bloemetjes gelig zijn zullen het wel bosaardbeitjes wezen; anders wordt het heel lastig, zelfs als je vruchten hebt Quote
roosmarij Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 Gelige bloemetjes bosaardbei? Ik dacht dat aardbeien met gele bloemetjes ganzerikjes waren en dus geen echte aardbeitjes. Ik heb in mijn tuin de wilde bosaardbei met witte bloemetjes, en de gele bloemetjes van de oneetbare ganzerik"aardbei" staan en het blad/de groeiwijze is ook echt anders als je goed kijkt. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
RobO Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 klopt Marijke Fragaria vesca is de eetbare bosaardbei met witte bloemetjesPotentilla indica is de schijnaardbei met gele bloemetjes, noemen we hier ook wel bosaardbeitjes, sorry, Quote
Erny Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 Misschien even een foto maken van een plantje van wat dichterbij en bovenaf? Mét bloempje erbij? Quote
jochenb Geplaatst: 4 mei 2015 Auteur Geplaatst: 4 mei 2015 komt in orde leuke discussies die hier passeren ben eigenlijk op zoek naar een doordragertje ("mara des bois" of "Ostara") Maar vind ze niet zo eenvoudig, dus mocht iemand dit lezen die dergelijke soorten weet te vinden, ben ik ook altijd curieus naar:p Quote
geertlaurent Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Maar de 'mara des bois' is toch een bosaardbei(kruising) dus je zoekt naar iets waar je niet naar opzoek bent Ik zou afwachten wat de planten geven en proeven, lekkere kleine aardbeien in een massale hoeveelheid kunnen ook een hongertje stillen. Quote
0xygen Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 http://aardbeiplantje.nl/webshop/index.php?route=product/category&path=59 Daar kan je ze kopen. Quote
jochenb Geplaatst: 5 mei 2015 Auteur Geplaatst: 5 mei 2015 Mara des bois is iets groter dacht ik en een leuke doordrager. Nu ik wacht zoiezo af hoor maar was eigenlijk gewoon curieus:p heb nog wat fotootjes gevonden en had eigenlijk graag geweten welke soort het gewoon was Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.