Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vragen over planten enz. MTFD 2-5-2015


angela

Aanbevolen berichten

dit is geen forum waar ik elke dag op zit. Sorry volgende keer als het te lang duurt even een pbtje sturen daar krijg ik tenminste een mailtje van

 

Het gaf niks hoor, ik wist niet zeker of je erover heen gelezen had omdat ik daarvoor had gezien dat je op t forum was..vandaar nog een herinnering .

Ik ga dan nog even kijken of de plant naar buiten gaat of niet. Als je tijd en zin hebt om het te vragen: Ik vroeg me af in welke aarde je opa de plantjes opkweekt..de kwaliteit is hoog.

 

ik heb het eindelijk na kunnen vragen.. Zijn eerste antwoord was gewoon in de aarde in de tuin... Maar de stekjes kweekt hij op in potgrond met een beetje compost en thats all. Verder gaan ze de tuin in in de volle grond. Volgens mij doet hij daar ook alleen af en toe wat compost bij Hij was wel heel trots op het compliment over de stevige stekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wél de Daglelie die een vervelend dagje had uitgekozen voor zn eerste bloembloeidag.

Het was de ochtend van het onweer (was ie nog in de knop, aan het ontluiken) en vervolgens kreeg ie die storm met plensbuien op zn dak...

Hopelijk kiezen de andere bloemen een beter (fotogenieker) dagje uit.

Want wel erg mooi die Daglelie.

 

IMG645565691438037615.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nee beter nog ff wachten... Tis nog een baby he? Waarschijnlijk verdampt er dan toch teveel water, zo n kleine stek die nu al bloeit. Kost veel energie he.?

 

Dus als ie de smaak te pakken heeft en goed geworteld is, kun je hem heel voorzichtig verpotten in een groter potje. Zet hem straks in het najaar geleidelijk in de zon. Die is dan minder krachtig. Kijk in het voorjaar nog eens, als ie mooi uitloopt kun je hem nogmaals verpotten. Als ie dan weer gezonde wortels aanmaakt kun je hem als je wilt in de volle grond zetten. Ik doe dat meestal ook zo. Hij moet echt goed aangeslagen zijn. Zolang niet uit laten drogen en beschut wegzetten. Van de winter wat bescherming voor de vorst en hij zal in het voorjaar weer uitlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...