Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat is er met mijn sla en broccoli?

jas

Recommended Posts

Sinds een paar dagen begint mijn broccoli er steeds zieliger uit te zien. Deze staat in de kas, met (naar mijns inziens) genoeg maar niet teveel licht en water.

De enige redenen die ik kan bedenken waren dat ik ze te dicht op elkaar had staan, en ik heb er net twee uitgehaald, of dat ze niet genoeg voeding hadden. Nu heb ik ze twee dagen geleden een laagje mest gegeven, maar het lijkt vooralsnog niks uit te maken.

Alleen de grotere/oudere bladeren hebben het.

Oja en er zitten wel zwarte mieren in de grond, kan dat kwaad? De planten die ik er net uithaalde hadden geen zichtbare wortel schade.

image92561431288109.jpg

En een van mijn kroppen sla had vanavond ineens dit.

image13671431288106.jpg

Lijkt me warmte te zijn ja, zie maar eens bij de recente tomatenblad topics, die de bladeren wit kleuren. Ik zou ze buiten zetten in volle grond met een goede dosis vloeibare mest.

De sla lijkt een geknakt blad te hebben dat nu verschrompeld door water te kort?

Kijk daar heb ik wat aan! De broccoli snel naar de moestuin verhuisd, al hangt ie nu slap dus ik hoop dat ze het overleven.. De sla is mij nog steeds onduidelijk, maar het is ook maar 1 half blad. Dat komt ook wel weer goed hoop ik. Bedankt!

Uw sla sterft straks wel helemaal af hoor, verkeerde soort in een kas geplant.

Eens april mag sla niet meer in de kas volgens mij, het word er veel te warm en de sla gaat zweten en daardoor rotten, de ziekte word ook 'rand' genoemd.

Niet veel aan te doen, oogsten wat ge nog hebt en zo rap mogelijk buiten sla gaan kweken.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.