Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Watermeloenen stekjes uit elkaar of niet?

Kleintje75

Recommended Posts

Mijn watermeloen plantjes wil ik de tunnelkas in doen.

Ze zitten nu samen in een bakje en ik had ze eigenlijk uit elkaar willen halen en beiden aan een andere kant zetten. Maar de wortels zitten door elkaar inmiddels

Als ik ze uit elkaar trek gaat er ongetwijfeld een deel van de wortels beschadigd raken.

Wat is wijsheid? Uit elkaar trekken of dicht (10cm) op elkaar planten en de wortels intact laten???

Ik weet niet meer van wie hier op het forum, maar ik kreeg vorig jaar een tip toen ik met hetzelfde probleem zat.

Je kunt de zaailingen met aarde en al in een ruime bak/ emmer/ tijl met water zetten en dan alle aarde er tussenuit laten spoelen/ los laten weken. Als het goed is komen de wortels van de zaailingen dan ook uit de knoop. Vervolgens iedere zaailing heel voorzichtig in een eigen bakje planten. Mijn meloentjes zijn vorig jaar met bovenstaande methode succesvol gescheiden .

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

meloen63651432364325.jpg

De plantjes stonden er prima bij...

Maar wat is dit nu? Ben 2 dagen ziek geweest dus is mn tunnelkasje dicht gebleven en hebben ze geen water gehad...

Zijn ze verdroogd? Verbrand? Of komt t door het scheiden van de plantjes?

Gister flink water gegeven maar daar hebben ze niet op gereageerd...

En wat nu? Nog kans op herstel of weg er mee en stekjes kopen?