Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tomaat Matina

Romke3

Recommended Posts

Bij mijn laatste zaai tomaten van het ras Matina (de bolster) krijg ik plantjes die helemaal niet op tomaten lijken. (zie foto) Ik heb dit ras nog niet eerder geprobeerd, dus twijfel ik een beetje. iemand ervaring mee?

2zrqbtk.jpg

Lijkt me heel raar.

Effe gegoogeld op de afbeeldingen van Matina, en daar is het een gewoon tomatenblad.

Wrijf eens over een blaadje, herken je de reuk van een tomatenblad?

En anders heel benieuwd wat het gaat worden?

De zaadjes leken die op een normaal tomatenzaadje?

Verkeerd zaad?

Een nieuwe kruising?

Steeltjes zijn toch typisch tomaat, ik heb ook wel soorten die er vergelijkbaar uitzien, en dus niet of veel minder dat ingesneden blad hebben

of dat later bij meer lengte pas krijgen.

Ik twijvel niet dat dit tomaten zijn.

Players only love you when they're playing.

Toevallig heb ik dit jaar enkele tomaten van het ras Matina gezaaid die nu in mijn tuin staan. Als ik de planten op de foto van Romke zie hebben ze een teveel 'aardappelachtig' loof om Matina te kunnen zijn.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Ik heb zelf ook even gegoogled en zag bij de afbeeldingen dat de Matina een tomaat is met een aardappelblad, dat is goed mogelijk, want het zijn beide nachtschade`s. Voor de zekerheid nog even een mailtje naar De Bolster waar ze mij verzekeren dat ik straks trossen tomaten kan verwachten aan mijn Matina planten > Ze raden me zelfs aan hiervan foto`s te plaatsen op dit forum

Ik heb even gekeken vandaag bij mijn tomaten planten en het ras pink-loveappel heeft exact hetzelfde blad,

wat inderdaad aan aardappel doet denken was me niet opgevallen maar toen ik de tomaten planten bekijk dacht ik ja dat is zo.

Players only love you when they're playing.