Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaat Matina


Romke3

Aanbevolen berichten

Bij mijn laatste zaai tomaten van het ras Matina (de bolster) krijg ik plantjes die helemaal niet op tomaten lijken. (zie foto) Ik heb dit ras nog niet eerder geprobeerd, dus twijfel ik een beetje. iemand ervaring mee?

2zrqbtk.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me heel raar.

 

Effe gegoogeld op de afbeeldingen van Matina, en daar is het een gewoon tomatenblad.

 

Wrijf eens over een blaadje, herken je de reuk van een tomatenblad?

 

En anders heel benieuwd wat het gaat worden?

 

De zaadjes leken die op een normaal tomatenzaadje?

 

Verkeerd zaad?

Een nieuwe kruising?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steeltjes zijn toch typisch tomaat, ik heb ook wel soorten die er vergelijkbaar uitzien, en dus niet of veel minder dat ingesneden blad hebben

of dat later bij meer lengte pas krijgen.

Ik twijvel niet dat dit tomaten zijn.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik dit jaar enkele tomaten van het ras Matina gezaaid die nu in mijn tuin staan. Als ik de planten op de foto van Romke zie hebben ze een teveel 'aardappelachtig' loof om Matina te kunnen zijn.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook even gegoogled en zag bij de afbeeldingen dat de Matina een tomaat is met een aardappelblad, dat is goed mogelijk, want het zijn beide nachtschade`s. Voor de zekerheid nog even een mailtje naar De Bolster waar ze mij verzekeren dat ik straks trossen tomaten kan verwachten aan mijn Matina planten > Ze raden me zelfs aan hiervan foto`s te plaatsen op dit forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken vandaag bij mijn tomaten planten en het ras pink-loveappel heeft exact hetzelfde blad,

wat inderdaad aan aardappel doet denken was me niet opgevallen maar toen ik de tomaten planten bekijk dacht ik ja dat is zo.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...