Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Erg dunne groene asperges.

Aluapje

Recommended Posts

Sinds een jaar of 4 heb ik een aspergeplant staan, in de siertuin, gewoon voor de leuk. Daar had ik vorig jaar heel mooie vrij dikke groene asperges van maar dit jaar zijn het hoofdzakelijk van die dunne, niet dikker dan een breinaald nummer 3 (3 mm doorsnee dus). Weet iemand hoe dit kan? Omdat het erg droog is, geef ik regelmatig regenwater. Ze zijn goed bemest.

Paula

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Waar heb je mee bemest? Asperges houden niet van teveel stikstof. Patentkali is goed. Oliehoudende kali ook. Asperges houden niet van zure grond. En ook niet van te natte grond. Het lijkt er op dat je met die laatste twee bezig bent.

Ik had zelf een keer aspergeplanten op paardenmest gezet en dat ging niet goed in eerste instantie. De koppen bogen krom en de asperges deden het niet goed. Ik las later ergens dat dit door deze bemesting kwam.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Hallo Wijo.

Dank voor je reactie!!

Bemest heb ik met een organische mest, kan even de naam niet noemen. Water te veel, kan bijna niet. De grond is hier erg droog. Ik teel op kleigrond, zeker niet kalkvrij.

Groetjes, Paula

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak