Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kers beschermen tegen vogelvraat

Gemma

Recommended Posts

Afgelopen jaar heeft onze kers ook vrucht gedragen, maar zodra de vruchtjes enigzins naar zalm kleur gingen vraten de vogels ze al af.

Logisch, daar zijn het vogels voor.

Maar dit jaar zouden we toch ook graag zelf wat kersen proeven.

Heeft iemand de ultieme tip hoe te beschermen?

De boom is ca. 2,5 meter hoog en staat redelijk vrij.

Ik heb liever geen dooie vogels (of vogels eruit moeten knippen)in mijn netten net als vorig jaar bij de aardbeien.

Dus ik zoek naar iets waar ze gewoon niet door kunnen komen en hoe dat te gebruiken (en eventueel waar vandaan )

Alvast bedankt.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Van regen heb je geen last want klamboe en gordijnen houden nauwelijks water vast. De onderkant was niet bijeen gebonden. Het onderste gordijn kwam ruim tot op de grond en zat ook beneden met plantenclips aan de stokken vast . Indien nodig zou je op de op de grond liggende gordijnflappen ook nog wat (bak)stenen kunnen leggen.

Bij de hoogte van jouw boompje zou je aan een klamboe plus één gordijn genoeg moeten hebben.

P.S.

Ikea verkoopt behalve gordijnen ook klamboe's Als je zoiets zou gaan maken dan wel even opletten dat je een klamboe koopt die voor 100% uit polyester bestaat .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Ik zag een keer tijdens een fietstocht een kersenboom met aardappelzakken om de takken waar de kersen zaten. Van die aardappelzakken net als die netjes waar uien in zitten maar dan groter.

Met vriendelijke groet,

Wim.