Wims Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Vandaag zag ik dat het blad van de koolrabi planten grootschaIig is weggevreten. Zijn dat konijnen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 fototje? plaats van de planten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
victorhurxkens Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Kunnen ook vogels zijn, heb ik ook vaker last van gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wims Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 Dader betrapt, een konijn. Heeft kennelijk voorkeur voor koolrabi, ook de buurman was aan de beurt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 M'n superschmelz koolrabi wordt aangevallen door slakken denk ik.Kunnen rupsen dergelijke schade berokkenen? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 @ ItoeroJa...maar die rupsen herken je aan de kleine ronde keuteltjes die op bladeren eronder liggen en zie je ook overdag wel aan de rand en onderkant van de bladeren zitten. Onder fijn insectengaas kweken (of Lill-grodijnen van Ikea) is 100% effectief tegen rupsen. Dit is vermoedelijk nog slakkenvraat op de foto. Maar wees gerust ( ) die rupsen komen binnenkort vanzelf ook op je koolsoorten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Ah de rupsen komen nog, dan ben ik gerustgesteld Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts