essiebes Geplaatst: 20 mei 2011 Share Geplaatst: 20 mei 2011 Ik heb broccolizaadjes gekregen. Weet niet wat voor soort. Ik neem aan dat ik die niet binnen hoef voor te zaaien he?Ik was eigenlijk van plan om een paar zaadjes in mijn bloemenperkje te gooien. Maar ik heb ook nog 2 bloempotten (1 met doorsnee ongeveer 10 cm, andere ongeveer 20 cm) zou ik daarin per pot 1 broccoliplant kunnen laten groeien? Dan zou ik denk ik daarvoor het best toch een paar in kleine potjes voorzaaien?Of zouden jullie sowieso eerst in kleine potjes voorzaaien? (NB ik heb geen kas, dus alleen binnen of buiten ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 20 mei 2011 Share Geplaatst: 20 mei 2011 in een pot van tien of twintig cm is denk ik te klein.ik denk dat je gewoon buiten kunt zaaien.maar binnen kan denk ik ook wel.maar dan moet je ze later wel afharden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 20 mei 2011 Share Geplaatst: 20 mei 2011 Ik sluit me aan bij rommert, 10 cm is zeker te weinig, 20 cm potten eigenlijk ook.Stel dat je toch nog wat grotere potten kunt vinden dan zou ik de broccoli eerst voorzaaien (mag buiten in potjes of zelfs in de volle grond). Het voordeel van voorzaaien is dat je de beste en sterkste zaailingen kunt uitkiezen om uit te planten op de definitieve standplaats. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
essiebes Geplaatst: 21 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 21 mei 2011 Oke maar goed dat ik het gevraagd heb van die potten Dan doe ik daar maar gewoon blommetjes in De broccoli ga ik dan vandaag voorzaaien in potjes, maar wel buiten. En dan ga ik een stuk met klaprozen een beetje leeg maken dan komt de broccoli tussen de klaprozen Ik denk dat de buren geen commentaar zullen durven te geven Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 21 mei 2011 Share Geplaatst: 21 mei 2011 http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/gezonde-broccoli-groeit-ook-goed-in-potten/ misschien heb je hier wat aan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 22 mei 2011 Share Geplaatst: 22 mei 2011 het schijnt dat je broccoli in emmers kan kweken volgens dat artikel. Wie weet de moeite waard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
essiebes Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 mei 2011 http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/gezonde-broccoli-groeit-ook-goed-in-potten/ misschien heb je hier wat aan Dankjewel voor de tip! Net gelezen en het moet dus gaan lukken. Nu alleen nog wachten op de zaailingen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 23 mei 2011 Share Geplaatst: 23 mei 2011 Hou ons op de hoogte Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.