Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb broccolizaadjes gekregen. Weet niet wat voor soort. Ik neem aan dat ik die niet binnen hoef voor te zaaien he?

Ik was eigenlijk van plan om een paar zaadjes in mijn bloemenperkje te gooien. Maar ik heb ook nog 2 bloempotten (1 met doorsnee ongeveer 10 cm, andere ongeveer 20 cm) zou ik daarin per pot 1 broccoliplant kunnen laten groeien? Dan zou ik denk ik daarvoor het best toch een paar in kleine potjes voorzaaien?

Of zouden jullie sowieso eerst in kleine potjes voorzaaien? (NB ik heb geen kas, dus alleen binnen of buiten )

Posted

in een pot van tien of twintig cm is denk ik te klein.

ik denk dat je gewoon buiten kunt zaaien.

maar binnen kan denk ik ook wel.

maar dan moet je ze later wel afharden.

Posted

Ik sluit me aan bij rommert, 10 cm is zeker te weinig, 20 cm potten eigenlijk ook.

Stel dat je toch nog wat grotere potten kunt vinden dan zou ik de broccoli eerst voorzaaien (mag buiten in potjes of zelfs in de volle grond). Het voordeel van voorzaaien is dat je de beste en sterkste zaailingen kunt uitkiezen om uit te planten op de definitieve standplaats.

Posted

Oke maar goed dat ik het gevraagd heb van die potten Dan doe ik daar maar gewoon blommetjes in

De broccoli ga ik dan vandaag voorzaaien in potjes, maar wel buiten. En dan ga ik een stuk met klaprozen een beetje leeg maken dan komt de broccoli tussen de klaprozen

Ik denk dat de buren geen commentaar zullen durven te geven