oosterpeen Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Zijn we weer, met een beginnende moestuin vraag. Zie hieronder mijn Radijzen hoekje..... Tja het ziet er een (beetje) vol uit..... Na 4 weken trok ik er net 1 bosje uit.Tot mijn verbazing nog niet eens bolletjes gevormd..... Hoelang moet ik +- wachten en wat kan ik doen om het te verbeteren? De groenten uit mijn Deens moestuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Veel dunner zaaien. En misschien niet te voedselrijke - stikstof geeft vooral mooi en veel blad - grond.....? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oosterpeen Posted May 28, 2015 Author Share Posted May 28, 2015 Weknow, Thanks voor de info. Grond: de goedkoopste tuinaarde van de bouwmarkt. Dunner zaaien dus..... moet ik alles uit elkaar trekken of... denk je dat ik nog wel radijsjes krijg zo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 bemeste tuinaarde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ik zou heel flink uitdunnen..misschien een paar dunnige rijtjes laten staan? Er staat veel en veel te veel in en zo krijg je nooit radijsjes... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Bemeste tuinaarde bevat veel kunstmest. Houden radijzen helemaal niet van! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Te rijke grond geeft veel blad en weinig knol. Maar dat blad kan je ook perfect gebruiken in soep. Een paar aardappels met wat prei of ui aanstoven als basis en dan op het einde van de kooktijd fijngesneden radijsblad toevoegen en na een paar minuutjes meekoken (niet te lang zodat je de mooie groene kleur niet verliest) alles mixen. Het zou zonde zijn om niets met dat weelderige loof te doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Uitkijken voor een zeer hoog gehalte aan nitraten in groenten die met te veel stikstof zijn gekweekt. Daaruit wordt in je lichaam het kankerverwekkende nitriet gevormd. Dit geldt vooral voor snelgroeiende bladgroenten en zo gebruik je de radijs dan. Ik zou over-weelderig loof van radijzen NIET eten!! Door de wareninspectie zou het hoogstwaarschijnlijk worden afgekeurd voor consumptie. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oosterpeen Posted May 29, 2015 Author Share Posted May 29, 2015 Oke beste mensen, foutje van de chef Ik heb gewoon vollop radijzen, kwestie van beter kijken Ik trok toevallig er een bosje uti wat nog niet volgroeid was, de meeste hebben al radijzen. Excuus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oosterpeen Posted May 29, 2015 Author Share Posted May 29, 2015 In ieder geval super bedankt voor de informative tips. (heb trouwens zakken tuinaarde zonder mest) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts