Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Donkere vlekken op Basilicum


elsticky

Aanbevolen berichten

Ik heb een pot basilicum staan maar sinds deze week merk ik dat er donkere/zwarte vlekken zijn verschenen op de blaadjes. Na wat zoeken had ik gevonden dat dit mogelijk was door water op de blaadjes te gieten maar het is niet duidelijk of dit de echte reden is (het is zeker wel mogelijk). Zie onderstaande foto van m'n basilicum met vlekjes. Iemand een idee wat de oorzaak is? Kan ik de blaadjes met vlekken het beste afknippen en weggooien of zijn ze nog perfect eetbaar?

 

IMG2015063020004118001435687536.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb even een paar nieuwe foto's gemaakt van de Basilicum. Vorige keer had ik de bladeren met zwarte vlekken geplukt en die lijken nu toch weg te zijn. Vinden jullie dat de Basilicum er goed uitziet om op te eten? Hier en daar lijken er wel kleine witte stipjes op het blad te zitten zoals te zien op de close up foto.

 

Wat denken jullie?

 

IMG2015071618480187191437067180.jpg

IMG2015071618474773421437067189.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...