Posted July 3, 20159 yr Deze avond heb ik gemerkt dat de appelen van mijn jonge bomen allemaal dezelfde vlekken vertonen, en dit bij alle rassen, zou dit door de zon komen of manifesteert zich hier weer een probleem?. Indien dit zonnebrand is denk ik dat appeltelers weer veel uitval zullen krijgen. [
July 3, 20159 yr Ik denk dat je gelijk hebt met die zonnebrand, want de appelziektes die ik tegenkom, zitten over de hele vrucht en niet aan één kant. En deze lijkt heel erg op zoals die van jou eruit zien; https://ask.extension.org/questions/197611#.VZbvZJ3CScw
July 4, 20159 yr Author Bedankt beiden, ik had dit ook al gedacht, maar je weet toch nooit!grtnVictor
July 4, 20159 yr Ik zou wel even de boom controleren op vruchtboomkanker-plekken. Deze rotte plekken kunnen ook daardoor komen. Gewoon even voor de zekerheid, ik denk ook dat het door de zon komt. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
July 4, 20159 yr Hier zo een verschijnsel ook op een kruisbessenstruik die erg mooi vol staat. De bessen zijn nog net niet rijp, maar die in de tropische zon hingen worden ineens bruin en wat glazig. Onder de bladeren blijven ze groengeel. De zonnebrandslachtoffers smaken ook als "gebakken"...hetzelfde als wanneer je ze bakt op een vla of zo. Heb maar een vitrage over de struik gehangen, om toch nog een oogst over een week of zo over te houden. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
July 4, 20159 yr Wij hebben gelukkig niet zo lang geleden een schaduwhal over de hele winkel gebouwd. Zijn we nu héél blij mee. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube