Jump to content

Featured Replies

Posted

Deze avond heb ik gemerkt dat de appelen van mijn jonge bomen allemaal dezelfde vlekken vertonen, en dit bij alle rassen, zou dit door de zon komen of manifesteert zich hier weer een probleem?. Indien dit zonnebrand is denk ik dat appeltelers weer veel uitval zullen krijgen.

[154klqh.jpg

volle zon.. lijkt wel verbranding van de appels?

• Author

Bedankt beiden, ik had dit ook al gedacht, maar je weet toch nooit!

grtn

Victor

Ik zou wel even de boom controleren op vruchtboomkanker-plekken. Deze rotte plekken kunnen ook daardoor komen. Gewoon even voor de zekerheid, ik denk ook dat het door de zon komt.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Hier zo een verschijnsel ook op een kruisbessenstruik die erg mooi vol staat. De bessen zijn nog net niet rijp, maar die in de tropische zon hingen worden ineens bruin en wat glazig. Onder de bladeren blijven ze groengeel. De zonnebrandslachtoffers smaken ook als "gebakken"...hetzelfde als wanneer je ze bakt op een vla of zo. Heb maar een vitrage over de struik gehangen, om toch nog een oogst over een week of zo over te houden.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.