Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb ook iets te ruilen/te koop

Sommige planten koste iets voor mij, daarom staan tegen aanschaf kosten of iets gelijkwaardige, anderen koste alleen werk en liefde, daarom ruilen of gratis...

Tegen betaling:

Kost 1EURO per plant:

Druiven stekken (geworteld) Sauvignon blank, Traminer, André... Stekken gekregen in maart van Slovakije.

Kost 5EURO per plant:

Appels Benoni op M9, lombarts calville op M9 papierowka op M106.

Kost 7EURO per plant:

Appel duo: groninger kroon +Gronsvelder klumpke op M106.

Gratis of te ruilen

Stekken van oregano "dost" of/en "kreta"

mierikswortels

Wilde aardbeien geel en rood

zaailingen van hazelnoot en waalnoot

Stekken van frambozen geel of rood. Kan zijn dat stek is onbekend, omdat staat te ver van moederplant.

Phlox paniculata wit (vlambloem)

stekken van kruisbessen mucurines en malahit

zaailing van roodvlezige perzik van Jet

zaailing van perzik Peche de Vigne van Jet (voor beide perziken heb ik 2 van. daarom een mag nieuwe eigenaar krijgen )

zaden

tomaat

Tomatito de Jalapa

mini San Marzano

Supersweet100 (F1 en F2)

De BArao black

Tros premium

Sprite+le jaume (kruising)

Yana

RedStarRomantic

MiniSmaak

Red Pearl

van Honing (F2, F3, F4)

Black Mavr

Cherolla (F2)

augurk

(lijst volgt)

nacht violier

lage tagetes (afrikaantjes/stinkertjes)

Muurbloemen (cheiranthus cheiri)

lijst volgt

Ben op zoek naar:

Houten vaten 5-25L voor augurken.

???? weet nog niet

Alle voorstellen AUB hier, niet via PB.....

Ik geef:

koolrabi - oregano "dost" en "kreta"

Ciska - oregano "dost" en "kreta", hazelaar zaailing

angela - oregano "kreta", Phlox paniculata wit (vlambloem)

appelvrouw - oregano "kreta", Gelber edelapfel + Karmijn de Sonnaville ge-ent op M9

Ciska - Kers duo Earlise + Udense spaanse ge-ent op Gisela5

weknow - Spartan en Melrose ge-ent op onderstam M106, stekken van kruisbessen mucurines en malahit

Kim - oregano "kreta"

jootje - Druiven stekken Traminer, André.

Groentjuh - oregano "dost" en "kreta"

Kim - hazelaar zaailing, kruisbes mucurines

Goldfish - oregano "dost" en "kreta"

Edited by Guest
Posted

Ik heb wel interesse in een stekje oregano dost. Ik hou van oregano en ken deze soort nog niet. Het ziet er aantrekkelijk uit op de foto's. Ik hoop dat ik wat te ruilen heb. Mijn ruillijstje komt later.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Posted

Hier precies hetzelfde

Kun je voor mij een stekje van de oregano dost en Kreta reserveren? Waar gebruik jij de oregano Kreta voor als ik mag vragen?

Posted

Genoteerd.

Kun je voor mij een stekje van de oregano dost en Kreta reserveren? Waar gebruik jij de oregano Kreta voor als ik mag vragen?

Voor vlees, natuurlijk

Maar vooral voor de saus "a la Yannis van Kreta".... Met yoghurt+mayo+melk+knoflook+oregano+witpepper+zout+balsamico azijn... Verder mag niet op internet zetten...

Posted

Hoe groot zijn die appels al Yuras?

En nog een vraagje, op de MTFD hebt ge me iets doen proeven, soort konfituur, later heeft Jacqueline er ook van geproefd en we vonden dat zeer lekker.

Kunt en wilt ge eens dat recept doorsturen aub?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Posted
Hoe groot zijn die appels al Yuras?

En nog een vraagje, op de MTFD hebt ge me iets doen proeven, soort konfituur, later heeft Jacqueline er ook van geproefd en we vonden dat zeer lekker.

Kunt en wilt ge eens dat recept doorsturen aub?

Appels zijn dit voorjaar ge-ent. Zijn nog vrijwel klein. Later, mogelijk, foto's zal platsen.

Qua confituur - heel simpel - 1op1 abrikozen en suiker bovenop, uurtjes of 4-6 laten staan in kookpan en dan op heel zwakke vuur laten koken ongeveer 15-20 min. Dan in de steriele pot en dekken met ... of deksel, of waspapier. Soms na paar maanden komt laag van schimmels - gewoon schimmels weg en confituur wel eetbaar en lekker

Yuras mag ik een stukje van de Kreta?

Hoe is het eigenlijk met de abrikoos, was het enten nog gelukt?

Oregano staat genoteerd.

Met abrikozen, helaas, mislukt. Eerst waren er tekenen van het leven, maar eindelijk alle abrikozen zijn dood. Volgende jaar moet nog sneller en nauwkeurige snijden en opbinden... Maar ja, dat was tweede keer dat ik probeer boompjes veredelen

Posted

Fijn is dat patent op een recept... heb ik dat.. hoeft niet op internet hoor....handgeschreven recept opsturen mag ook

Ik vroeg mij dat af omdat het blad van de oregano iets wolliger lijkt..of heb ik dat mis?

Nog een domme vraag misschien, maar die zaailingen van hazelaar...komen daar straks ook hazelnoten aan? Sorry....heb vakantie dus verstand staat momenteel op nul vergeef mij..

Mijn ruillijst komt nog....moet nog even wat dingen bedenken...

Posted
Ik vroeg mij dat af omdat het blad van de oregano iets wolliger lijkt..of heb ik dat mis?

Nog een domme vraag misschien, maar die zaailingen van hazelaar...komen daar straks ook hazelnoten aan? Sorry....heb vakantie dus verstand staat momenteel op nul vergeef mij..

Vakantie is altijd leuk.

Oregano wordt samen met knoflook geperst in die saus

Hazelaar zaailingen zullen zeker nootjes dragen... Ong. 5-8 jaar is vaak ook straks, toch? . Maar ja, weet ik niet precieze, wanneer zullen die noten komen. Kan zijn ook 3-4 jaren...

Posted

Aha das dus het geheim van de smid..

Ik ga het eens proberen....

Zou je dan ook nog een zaailing van een hazelaar voor mij willen reserveren?....

• 3 weeks later...
Posted

Heyhey, die oregano Kreta lijkt me wel heel leuk, mocht je daar nog een stekje van kunnen missen, zou ik daar heel blij van worden!

Staat er bij mij nog iets in het lijstje wat je leuk vindt? Er komt ook nog wel wat bij.

Even een vraagje nog, die druiven , zijn dat allemaal witte druiven? En kunnen die buiten in Nederland?

Posted
Mag ik vragen hoe groot de duo kers is?, heb wel belangstelling, maar moet ook in auto erbij kunnen

Is nu cm of 70 (samen met pot)

Posted

Geeft niet, ik zag het gebeuren.

Wel even een vraag over die onderstam. Ik wil de boom aan iemand geven die op vrij arme zandgrond woont..heeft dat kans van slagen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Posted

@appelvrouw

Zoveel ik weet, M9 onderstam houdt van humus rijke grond, verdraagt droogte slecht. Dus bij aanplanten een grotere gat maken en goede grond geven. Verder - mulchen, mulchen, mulchen

Maar ja, hier zijn mensen met betere kennis van appelbomen/onderstammen...