Yuras Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 (edited) Ik heb ook iets te ruilen/te koop Sommige planten koste iets voor mij, daarom staan tegen aanschaf kosten of iets gelijkwaardige, anderen koste alleen werk en liefde, daarom ruilen of gratis...Tegen betaling:Kost 1EURO per plant: Druiven stekken (geworteld) Sauvignon blank, Traminer, André... Stekken gekregen in maart van Slovakije. Kost 5EURO per plant:Appels Benoni op M9, lombarts calville op M9 papierowka op M106.Kost 7EURO per plant:Appel duo: groninger kroon +Gronsvelder klumpke op M106. Gratis of te ruilenStekken van oregano "dost" of/en "kreta"mierikswortelsWilde aardbeien geel en roodzaailingen van hazelnoot en waalnoot Stekken van frambozen geel of rood. Kan zijn dat stek is onbekend, omdat staat te ver van moederplant. Phlox paniculata wit (vlambloem)stekken van kruisbessen mucurines en malahitzaailing van roodvlezige perzik van Jetzaailing van perzik Peche de Vigne van Jet (voor beide perziken heb ik 2 van. daarom een mag nieuwe eigenaar krijgen ) zadentomaatTomatito de Jalapamini San MarzanoSupersweet100 (F1 en F2)De BArao blackTros premiumSprite+le jaume (kruising)YanaRedStarRomanticMiniSmaakRed Pearlvan Honing (F2, F3, F4)Black MavrCherolla (F2)augurk(lijst volgt)nacht violierlage tagetes (afrikaantjes/stinkertjes)Muurbloemen (cheiranthus cheiri)lijst volgt Ben op zoek naar:Houten vaten 5-25L voor augurken.???? weet nog niet Alle voorstellen AUB hier, niet via PB..... Ik geef:koolrabi - oregano "dost" en "kreta"Ciska - oregano "dost" en "kreta", hazelaar zaailingangela - oregano "kreta", Phlox paniculata wit (vlambloem)appelvrouw - oregano "kreta", Gelber edelapfel + Karmijn de Sonnaville ge-ent op M9Ciska - Kers duo Earlise + Udense spaanse ge-ent op Gisela5weknow - Spartan en Melrose ge-ent op onderstam M106, stekken van kruisbessen mucurines en malahitKim - oregano "kreta"jootje - Druiven stekken Traminer, André.Groentjuh - oregano "dost" en "kreta"Kim - hazelaar zaailing, kruisbes mucurinesGoldfish - oregano "dost" en "kreta" Edited September 23, 2015 by Guest Quote
koolrabi Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Ik heb wel interesse in een stekje oregano dost. Ik hou van oregano en ken deze soort nog niet. Het ziet er aantrekkelijk uit op de foto's. Ik hoop dat ik wat te ruilen heb. Mijn ruillijstje komt later. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Ciska Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Hier precies hetzelfde Kun je voor mij een stekje van de oregano dost en Kreta reserveren? Waar gebruik jij de oregano Kreta voor als ik mag vragen? Quote
Yuras Posted July 15, 2015 Author Posted July 15, 2015 Genoteerd.Kun je voor mij een stekje van de oregano dost en Kreta reserveren? Waar gebruik jij de oregano Kreta voor als ik mag vragen?Voor vlees, natuurlijk Maar vooral voor de saus "a la Yannis van Kreta".... Met yoghurt+mayo+melk+knoflook+oregano+witpepper+zout+balsamico azijn... Verder mag niet op internet zetten... Quote
koolrabi Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Genoteerd Kun je voor mij ook nog een stekje oregano Kreta noteren? Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
aalterse-willy Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Hoe groot zijn die appels al Yuras?En nog een vraagje, op de MTFD hebt ge me iets doen proeven, soort konfituur, later heeft Jacqueline er ook van geproefd en we vonden dat zeer lekker.Kunt en wilt ge eens dat recept doorsturen aub? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
angela († maart 2025) Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Yuras mag ik een stukje van de Kreta? Hoe is het eigenlijk met de abrikoos, was het enten nog gelukt? Quote
Yuras Posted July 15, 2015 Author Posted July 15, 2015 Hoe groot zijn die appels al Yuras?En nog een vraagje, op de MTFD hebt ge me iets doen proeven, soort konfituur, later heeft Jacqueline er ook van geproefd en we vonden dat zeer lekker.Kunt en wilt ge eens dat recept doorsturen aub?Appels zijn dit voorjaar ge-ent. Zijn nog vrijwel klein. Later, mogelijk, foto's zal platsen.Qua confituur - heel simpel - 1op1 abrikozen en suiker bovenop, uurtjes of 4-6 laten staan in kookpan en dan op heel zwakke vuur laten koken ongeveer 15-20 min. Dan in de steriele pot en dekken met ... of deksel, of waspapier. Soms na paar maanden komt laag van schimmels - gewoon schimmels weg en confituur wel eetbaar en lekker Yuras mag ik een stukje van de Kreta? Hoe is het eigenlijk met de abrikoos, was het enten nog gelukt?Oregano staat genoteerd.Met abrikozen, helaas, mislukt. Eerst waren er tekenen van het leven, maar eindelijk alle abrikozen zijn dood. Volgende jaar moet nog sneller en nauwkeurige snijden en opbinden... Maar ja, dat was tweede keer dat ik probeer boompjes veredelen Quote
Ciska Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Fijn is dat patent op een recept... heb ik dat.. hoeft niet op internet hoor....handgeschreven recept opsturen mag ook Ik vroeg mij dat af omdat het blad van de oregano iets wolliger lijkt..of heb ik dat mis? Nog een domme vraag misschien, maar die zaailingen van hazelaar...komen daar straks ook hazelnoten aan? Sorry....heb vakantie dus verstand staat momenteel op nul vergeef mij.. Mijn ruillijst komt nog....moet nog even wat dingen bedenken... Quote
Yuras Posted July 15, 2015 Author Posted July 15, 2015 Ik vroeg mij dat af omdat het blad van de oregano iets wolliger lijkt..of heb ik dat mis? Nog een domme vraag misschien, maar die zaailingen van hazelaar...komen daar straks ook hazelnoten aan? Sorry....heb vakantie dus verstand staat momenteel op nul vergeef mij.. Vakantie is altijd leuk.Oregano wordt samen met knoflook geperst in die saus Hazelaar zaailingen zullen zeker nootjes dragen... Ong. 5-8 jaar is vaak ook straks, toch? . Maar ja, weet ik niet precieze, wanneer zullen die noten komen. Kan zijn ook 3-4 jaren... Quote
Ciska Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Aha das dus het geheim van de smid.. Ik ga het eens proberen.... Zou je dan ook nog een zaailing van een hazelaar voor mij willen reserveren?.... Quote
appelvrouw Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Oregano kreta zou ik graag met je ruilen. Ik heb een stek gehad maar die is door de droogste gesneuveld. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kim Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Heyhey, die oregano Kreta lijkt me wel heel leuk, mocht je daar nog een stekje van kunnen missen, zou ik daar heel blij van worden! Staat er bij mij nog iets in het lijstje wat je leuk vindt? Er komt ook nog wel wat bij. Even een vraagje nog, die druiven , zijn dat allemaal witte druiven? En kunnen die buiten in Nederland? Quote
appelvrouw Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Mag ik een duo appel bij je bestellen? Gelber en Karmijn svp... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Mag ik vragen hoe groot de duo kers is?, heb wel belangstelling, maar moet ook in auto erbij kunnen Quote
Yuras Posted August 4, 2015 Author Posted August 4, 2015 Mag ik vragen hoe groot de duo kers is?, heb wel belangstelling, maar moet ook in auto erbij kunnen Is nu cm of 70 (samen met pot) Quote
Ciska Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Ah die past wel samen met mij op de achterbank! Kun je hem voor mij reserveren? Quote
Yuras Posted August 4, 2015 Author Posted August 4, 2015 Ah die past wel samen met mij op de achterbank! Kun je hem voor mij reserveren?Gereserveerd... Quote
angela († maart 2025) Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Yuras mag ik van jou ook nog Phlox paniculata wit (vlambloem)? Quote
Yuras Posted August 5, 2015 Author Posted August 5, 2015 Yuras mag ik van jou ook nog Phlox paniculata wit (vlambloem)?Jazeker , staat gereserveerd... Quote
appelvrouw Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Mag ik een duo appel bij je bestellen? Gelber en Karmijn svp... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yuras Posted August 5, 2015 Author Posted August 5, 2015 Mag ik een duo appel bij je bestellen? Gelber en Karmijn svp... Sorry, gemist... Nu wel gereserveerd... Quote
appelvrouw Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Geeft niet, ik zag het gebeuren.Wel even een vraag over die onderstam. Ik wil de boom aan iemand geven die op vrij arme zandgrond woont..heeft dat kans van slagen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yuras Posted August 5, 2015 Author Posted August 5, 2015 @appelvrouwZoveel ik weet, M9 onderstam houdt van humus rijke grond, verdraagt droogte slecht. Dus bij aanplanten een grotere gat maken en goede grond geven. Verder - mulchen, mulchen, mulchen Maar ja, hier zijn mensen met betere kennis van appelbomen/onderstammen... Quote
Recommended Posts