Bart8765 Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Bij ongeveer de helft van de bloemen die afvallen van mijn tomatenplanten ontstaat geen groene beginnende tomaat maar een kleine bruine knop. Deze groeit niet en lijkt langzaam weg te rotten. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Het is nog geen tomaat te noemen, maar echt het kleine beginnende knopje wat al direct helemaal bruin is en wegrot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Lijkt mij gewoon geen of slechte bestuiving. Dan worden de bloemetjes geel en bruin net als het stukje stengel erachter en vallen ze af. Of bedoel je iets anders? Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart8765 Posted July 31, 2015 Author Share Posted July 31, 2015 Dit zou de oorzaak kunnen zijn, het lijkt echter wel of er een kleine vrucht zichtbaar is. Alleen al direct bruin en vrij klein. Dan moet ik toch, ondanks de wind, een handje helpen bij de bestuiving. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Staan ze buiten? Dan is helpen met de bestuiving niet nodig. De natuur doet dat zelf.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Meer dan even extra tikken kan je niet doen. Je hoeft bij tomaten niet met een kwastje aan de gang. Maar als de wind erbij kan moet dat echt genoeg zijn. Het kan per plant verschillen hoeveel van de bloemetjes zich goed laten bevruchten. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Misschien meteen neusrot? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Geen bestuiving of te warm/hitte in de kas zijn bijna zeker de oorzaak aan de beschrijving te horen. Zelfde probleem hier bij 1 serre. De andere is een afdak/boog en daar is geen hitte opstapeling en groeien de tomaten wel gewoon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts