appelvrouw Geplaatst: 18 augustus 2015 Share Geplaatst: 18 augustus 2015 300g kerstomaatjesscheutje olijfolie50g Parmezaanse kaas (of vegetarisch alternatief), geraspt2 eieren300 ml slagroomhandvol basilicumblaadjes, verscheurd, plus een paar bewaren voor verstrooiing Taartbodem ( je kunt die naar eigen inzicht maken, wij kopen hier kant en klaar bodems. Ik gebruikt Briseedeeg.) Besprenkel de tomaten met olijfolie en breng op smaak met zout en peper. Doe de tomaten in een lage ovenschaal en plaats die op het lage rek van de oven.Prik de bodem van de taart met een vork, en bekleed de bodem met vetvrij papier of folie, dan vul de taart dan met bonen. Blind-bak de taart op een hoger rek voor 20 minuten.Verwijderde taart uit de oven en de tomaten ookTerwijl de taart in de oven is klop je de eieren in een grote kom. Voeg geleidelijk de room erbij, roer er dan de basilicum bij. Wanneer de bodem klaar is, strooi de helft van de kaas over de bodem, voeg de tomaten toe, giet de crème mix erover en de rest van de kaas. Bak 20-25 minuten tot gaar en goudbruin. Laat afkoelen in de vorm, trim de randen van het deeg. Strooi de resterende basilicum erover en serveer in plakken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 18 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 18 augustus 2015 Dan nog een vraag: ik wil dit morgen maken voor mijn gasten maar heb geen room. Maakt er hier iemand wel eens zijn quiche met kwark? Want dat heb ik wel..en om nou 12 km te rijden voor alleen een potje room Zou ik dan meer eieren moeten gebruiken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 18 augustus 2015 Share Geplaatst: 18 augustus 2015 Gewoon de room weglaten ,en een eitje meer,dan heb je een zalige fritatta. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 18 augustus 2015 Share Geplaatst: 18 augustus 2015 Volgens mij gaat dat wel met die kwark... misschien een beetje opkloppen met wat melk? Klinkt ook wel weer heerlijk... alleen met mn eerste ene rijpe tomaatje kom ik niet ver natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 18 augustus 2015 Share Geplaatst: 18 augustus 2015 Room of crème fraiche hoeft niet perse je kunt het ei ook een beetje opkloppen met melk doe ik ook altijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 18 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 18 augustus 2015 Ok ok, dat ga ik doen. Het is wel een heerlijk recept hoor, met lekker veel basilicum. Mijn cherrys zijn ook vrijwel op, maar ik doe gewoon halve tomaten... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 18 augustus 2015 Share Geplaatst: 18 augustus 2015 Vanmiddag een bakje cherrytomaatjes geplukt waarvan een aantal gescheurd zijn (1 dag telang gewacht ). Zou ik de tomaatjes ook doorgesneden kunnen gebruiken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 19 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 19 augustus 2015 Jawel. Ik probeer grotere wel eerst heel te bakken, in jouw geval zou ik ze mooi met de binnenkant naarboven leggen voor de voorbak..dan drogen ze een beetje in Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 19 augustus 2015 Share Geplaatst: 19 augustus 2015 dan weet ik wat we vanavond gaan eten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 8 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst: 8 oktober 2015 Dat is een hele mooie quiche..jammer dat mijn courgettes net op zijn..misschien groeit er nog een gele lijkt me ook erg mooi. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 8 oktober 2015 Share Geplaatst: 8 oktober 2015 (ik zie geen quiche?) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 8 oktober 2015 Share Geplaatst: 8 oktober 2015 de post is weg, dat is gek.ik heb de link wel opgeslagen maar ik weet niet wat de rede is van de verwijderde post dus ik zal de link hier nog niet posten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 8 oktober 2015 Share Geplaatst: 8 oktober 2015 Das heel vreemd... is dan net gebeurd want heb m vanavond nog aangeklikt.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 8 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst: 8 oktober 2015 https://nl.delhaize.be/recepten/recepten/spiraalquiche Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 9 oktober 2015 Share Geplaatst: 9 oktober 2015 Het betreffende forumlid verwees in flink wat van zijn berichten naar die betreffende website. En dus hebben we er wat verwijderd omdat het niet de bedoeling is om hier alleen maar reclame te komen maken. Maar goed, hier is het misschien een beetje slordig verwijderd... Sorry! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 9 oktober 2015 Share Geplaatst: 9 oktober 2015 duidelijk.de link van appelvrouw komt op hetzelfde neer, ziet er sowieso lekker uit. de quiche met cherrytomaatjes was ook erg lekker. zie nu ik dat nog helemaal niet had gemeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.