Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Quiche met geroosterde cherrytomaatjes

appelvrouw

Aanbevolen berichten

300g kerstomaatjes

scheutje olijfolie

50g Parmezaanse kaas (of vegetarisch alternatief), geraspt

2 eieren

300 ml slagroom

handvol basilicumblaadjes, verscheurd, plus een paar bewaren voor verstrooiing

Taartbodem ( je kunt die naar eigen inzicht maken, wij kopen hier kant en klaar bodems. Ik gebruikt Briseedeeg.)

Besprenkel de tomaten met olijfolie en breng op smaak met zout en peper. Doe de tomaten in een lage ovenschaal en plaats die op het lage rek van de oven.

Prik de bodem van de taart met een vork, en bekleed de bodem met vetvrij papier of folie, dan vul de taart dan met bonen. Blind-bak de taart op een hoger rek voor 20 minuten.

Verwijderde taart uit de oven en de tomaten ook

Terwijl de taart in de oven is klop je de eieren in een grote kom. Voeg geleidelijk de room erbij, roer er dan de basilicum bij.

Wanneer de bodem klaar is, strooi de helft van de kaas over de bodem, voeg de tomaten toe, giet de crème mix erover en de rest van de kaas. Bak 20-25 minuten tot gaar en goudbruin. Laat afkoelen in de vorm, trim de randen van het deeg. Strooi de resterende basilicum erover en serveer in plakken.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog een vraag: ik wil dit morgen maken voor mijn gasten maar heb geen room. Maakt er hier iemand wel eens zijn quiche met kwark? Want dat heb ik wel..en om nou 12 km te rijden voor alleen een potje room

Zou ik dan meer eieren moeten gebruiken?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...