rommert Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 dat klaploven is meer bedoeld voor akkerbouwers die doen dat omdat anders de pootaardappelen te groot worden. dus voor consumptie is het eigenlijk niet nodig. Quote
richardm Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 en de schil wordt dan dikker zodat ze beter bewaard kunnen worden Quote
wouttie75 Geplaatst: 9 juli 2012 Geplaatst: 9 juli 2012 Topfrietje Borsalino en de grootste opbrengst tot nu toe. De Alegria.komend weekend ga ik de eerste Agria's uitproberen en ook de fresco's zijn allemaal uit de grond. Deze waren niet zo groot en zagen er niet zo mooi uit. Dus dit weekend weten we meer.... maar ben nu al enthousiast over de Alegria. Ik had ook Lady christel met hoge opbrengst kleine aardappeltjes. Wel heerlijk in de schil in de oven. De ziekte is bij ons op het complex uitgebroken dus ik houdt alles angstvallig in de gaten. Ik heb op zo'n 30 m2 tot nu toe 2 zieke planten met zieke knollen. Ik moet nog zo'n 10 m2 rooien. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Borsalino Geplaatst: 10 juli 2012 Auteur Geplaatst: 10 juli 2012 Gisteren de Allegria's uitgedaan, moesten baan ruimen voor de spruiten. In feite konden ze nog groeien, maar zeker groot genoeg voor frieten van te maken en ho zo lekker.Hebben 2.22Kg gegeven per plant gepoot op 30 cm en 60 rijafstand. Had als proef ook de frieters Miranda en Casablanca gepoot. Alhoewel een proefrooi na 87 groeidagen de Casablanca duidelijker voordeel gaf, de Allegria had toen pas krieltjes, heeft de Allegria deze overduidelijk voorbijgestoken.Miranda is duidelijk achtergebleven wat opbrengst betreft. Alle drie gerooid na 121 groeidagen, loof bevroren geweest onder vliesdoek! Quote
Zeeuw Geplaatst: 10 juli 2012 Geplaatst: 10 juli 2012 De allegria houdt ik in mijn hoofd voor volgend jaar. Hier in Zeeland gebruiken een aantal boeren nu ook Sprint geeft ook mooie grote friet aardappels voor de industrie. Heb ze alleen nog niet in de winkel gezien als pootgoed helaas. Heb ze wel al geraapt en ze smaakten heerlijk Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 juli 2012 Geplaatst: 10 juli 2012 De Rosabellen geven superfriet...zoooo lekker Mijn opbrengst is daarentegen per plant is niet meer dan 1.2 kg dat haalt het niet bij de Allegra`s. Hier heb ik die nog niet gezien. Vroege aardappel dus hum? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tom&Thea Geplaatst: 11 juli 2012 Geplaatst: 11 juli 2012 Ik heb ze zelf nooit geteeld, maar Agria is wel erg lekker voor frieten! Quote
Helly Geplaatst: 11 juli 2012 Geplaatst: 11 juli 2012 Is dat niet de soort die Aviko ook gebruikt? Quote Good things come in small packages
wouttie75 Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Net een maaltje Agria's gebakken, een hele mooie blank gele friet. Hij wint het wat betreft uiterlijk maar niet qua smaak van de allegria. Alegria heeft iets meer zetmeel / suiker en wordt dus iets bruiner. Lijkt een echt huisgemaakt frietje met goede smaak.De opbrengst moet nog ff blijken, ze moeten iets langer staan dan de allegria, het is een middellaat ras. Ook op mijn tuincomplex is de ellende uitgebroken dus ik kijk elke dag even hoe de toestand is. Elke dag is er weer 1 gewonnen. Zondag ga ik de paar charlottes die ik had klaar maken, iemand nog suggesties? Schijnt een delicatesse aardappel te zijn ? Koken in de schil en dan een klontje boter erop of zo ? Ook 4 kg alegria tot friet gemaakt en ingevroren. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
appelvrouw Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Zondag ga ik de paar charlottes die ik had klaar maken, iemand nog suggesties? Schijnt een delicatesse aardappel te zijn ? Koken in de schil en dan een klontje boter erop of zo ?Juist, lekker zo eten! In een salade kan ook maar dan beter Rattes nemen...mmm die smaken naar kastanjes Ook 4 kg alegria tot friet gemaakt en ingevroren.Vries je die voorgebakken in dan? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
wouttie75 Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 ja, ong. 4 min. bakken ong. 160 grdn dan afkoelen en invriezen. Heerlijk, direct klaar voor gebruik Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.