Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Knolselderij zonder knol.


jootje

Aanbevolen berichten

Al vier jaar probeer ik knolselderij te telen. Dat lukt dus al die tijd niet. Zielige plantjes, geen knol.

Dit seizoen nog een keer geprobeerd, prachtige planten. Verspreid neer gezet, vijf achter in de tuin, vijf op de grote tuin. Dacht vandaag. Toch eens onder de grond kijken.....mooi niks! Baal ik echt van!

Morgen naar de grote tuin, daar ook eens kijken, maar geen hoop op eigenlijk.

Ik snap er niks van!

image60951441889651.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn het zeker weten KNOLselderijplantjes geweest?

ze zijn echt niet van elkaar te onderscheiden in het begin, maar de een maakt een knol en de ander niet...

of heb je ze zelf gezaaid? in dat geval is het idd erg vreemd, want een miniknolletje komt er altijd wel aan is mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar mijn 1e knolselder jaar (Verona white): niks.

Dit jaar gaat het prima, met zelf gezaaide Monarch:

 

IMG271829801441907450.JPG

Diameter nu ongeveer 11 cm, en het is nog niet eens midden september. Al eentje geoogst voor de erwtensoep.

 

Waarom doen ze het nu wel? Andere tuin, ander soort, andere verzorging (nu spaarzaam bemest met 12-10-18 en een beetje patentkali). Of gewoon geluk?

 

Appelvrouw heeft zaailingen van mij. Ben benieuwd of ze het daar ook goed doen ...

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook vijf knolselderij staan in de tuin (onder glas) Deze zijn eind mei als zaailing de grond in gegaan. Nu is er nog steeds geen stukje te zien van een eventuele knol..... gaat dat nog goed komen denken jullie?? Ik heb geen last van overdadige ongedierte of weersinvloeden...

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, er zou nu minimaal een kleine knol van een cm of 5 moeten zijn, knollen groeien wel lang en langzaam door

 

(wij hebben twee soorten, gezaaid in februari binnen, 1 heeft nu al 20 cm knol, die moeten we in de gaten houden tegen scheuren en doorschieten)

 

het scheelt wat per soort wanneer de meeste knol gevormd wordt maar als je veel mest hebt gegeven komt er weinig; laat maar gaan tot het vriest denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen, wij hebben geen mest gegeven, alleen een heel klein beetje compost, maar dat is pas een week of 4 geleden. Ik laat ze wel staan voorlopig.

Het zou jammer zijn als het niet lukt, wij vinden in het gezin knolselderij erg lekker. Maar goed, anders volgend jaar maar weer een poging, maar dan ga ik zelf zaaien!

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...