Geplaatst: 7 oktober 201510 j In Nederland doet de post de aangifte voor je (bedankt maar niet heus, postnl). Dan moet je aan de postbode betalen. De belasting plus administratiekosten.
Geplaatst: 7 oktober 201510 j Om precies te zijn: tot 22 euro kostenvrij importeren. Je zult maar net betalen moeten als je voor €22.50 gekocht hebt. ~ Vita rosa est ~
Geplaatst: 7 oktober 201510 j ja, tot 22 euro zonder invoerrechten en zonder btwtot 150 zonder invoerrechten maar mét btw, die kun je soms terugvragen
Geplaatst: 27 oktober 201510 j Mijn zaadjes die ik 28/09/15 had besteld, zijn gisteren gekomen. Geen invoerrechten betaald , terwijl ik dat wel verwacht had. Er zat wel een sticker op die in het Duits meldde dat de zending niet voldeed aan art. 9 en 10 van de EEG, of zoiets. Het was via Duitsland en Deutsche Post uiteindelijk in NL beland. Ik bedacht me net dat men bij de douane misschien de zending onbruikbaar heeft gemaakt, of kan dat niet? ik zie wel eens Airport of hoe heet dat programma, waarbij ze dan goederen die eigenlijk Australië niet in mogen, met gammastralen bombarderen of bespuiten met iets... Dat zou wel zuur zijn. Hmmm. Maar gewoon eens proberen of er iets van wil opkomen, voordat ik groots ga zaaien. It ain't what you do, it's the way that you do it
Geplaatst: 27 oktober 201510 j Auteur Hmm, dan is de Duitse post wel fanatiek. Mocht ik ooit wat via rareseeds.com bestellen dan zal ik dat dus niet naar mijn huisadres laten versturen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.