Geplaatst: 30 september 201510 j Wie denkt te weten welke walnoten-soort dit is? Of moet ik nog andere dingen laten zien? Ik zal de noten over een tijdje kraken en er weer foto's van maken. Dit zijn de enige 2 noten dit jaar, dus ik laat ze liever nog heel even liggen om goed te drogen. Vorig jaar had ik een mooiere oogst, dit jaar is de boom zelf vooral heel hard gegroeid. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 4 oktober 201510 j Dit is erg moeilijk te zeggen zo. Misschien een mail naar de Smallenkamp een andere deskundige
Geplaatst: 4 oktober 201510 j Hier is de link naar verschillende catalogii van smallenkamp.http://www.desmallekamp.nl/nl/catalogusVeel beschrijvingen, plaatjes van het blad, vrucht en noten.Mogelijk vind je hem daar. Groetjes,Bram
Geplaatst: 4 oktober 201510 j Ik heb antwoord van walnotenkweker Ton Friesen..hij schrijft dit: ze hebben de vorm van het ras Coenen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 oktober 201510 j Auteur Dank Jet! Dat haalde ik ook wel uit die catalogus die AshaiRey doorgaf. Dat ze langwerpig zijn, zegt volgens mij al wel heel veel. Ik zal eens zoeken waar dat ras nog meer om bekend staat. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 4 oktober 201510 j Jorieke ik heb de Coenen ook groeid erg hart. Hieronder kun je nootvormen zien per ras http://achtplagennuts.nl/?item=sortiment2014
Geplaatst: 4 oktober 201510 j Auteur Ik begon al wel weer te twijfelen, en nu ik de foto van de 'Coenen' zie op de site van Bart, weet ik het al helemaal niet meer zo... (die site zocht ik trouwens, ik wist van zijn bestaan maar wist de naam niet meer. Thanks!) Ik kijk nog even verder, want mijn noten zijn echt wel heel langwerpig. Ook de bolster, tijdens het groeien. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 oktober 201510 j Jorieke , ben je zeker dat het een ge-ente boom is ? kan je de entplaats duidelijk zien ?Want er worden enorm veel zaailingen verkocht.
Geplaatst: 7 oktober 201510 j Auteur Tja daar ben ik wel vanuit gegaan, hij is gekocht als een al oudere hoogstam. Ik heb alleen nog nooit gekeken of er een entplek is Ik ga straks even kijken Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 oktober 201510 j Auteur Nou heb ik er niet echt kijk op, maar volgens mij is er inderdaad geen entplek? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 11 oktober 201510 j De meerderheid van de verkochte bomen zijn zaailingen.Reden : kostprijs. een ge-ente boom kost 3 keer zoveel als een zaailing (enten is relatief moeilijk bij walnoot). voor een klein ge-ent boompje mag je snel rekenen op 60 tot 100 euro.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.