Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

wellicht een beetje (nogal) late reactie, maar kan ik nog invoegen misschien? Nu de dagen zo kort zijn zit ik toch weer vaker in m'n eigen zadendoos te snuffelen naar 'what's new' en d'r is niks nieuws!

Geplaatst:

super! Ga ik doen Dankjewel!

Geplaatst:

De doos is gearriveerd!

Ik heb een paar dagen nodig om de boel uit te zoeken, en dan stuur ik 'm door naar Balto. Het adres heb ik al dus dat komt helemaal goed!

Geplaatst:

schiet al lekker op

zijn er nog dingen die jullie missen? misschien iets wat ik nog kan bestellen om in de doos te steken.

zoals vorig jaar vond ik dat er weinig peulvruchten in de doos zaten en heb ik wat soorten erwten en bonen bijgestoken.

Geplaatst:

Oef... het uitzoeken duurt langer dan ik had verwacht (ik moet veel op internet opzoeken omdat ik van heel veel dingen niet weet wat het precies is of hoe het geteelt moet worden), én ik heb wat minder tijd gehad dan ik had gehoopt.

Ik zal de doos dus pas maandag weer verder kunnen sturen.

Hopelijk is dat oké...?

Geplaatst:

Ja dat is al geregeld.

Geplaatst:

De BZD is vandaag op de post gegaan naar Balto!

De track & trace code heb ik via PB naar haar gestuurd.

Geplaatst:

Ja er zaten best wel wat leuke dingen in, maar ook wel erg veel zaad dat nog maar tot 2015 houdbaar was en dat vond ik wel een beetje jammer. Maar goed kan best zijn dat dat nog kiemt, gewoon uitproberen dan maar...

Verder vond ik ook twee lege zakjes, en een aantal zakjes dat niet echt degelijk dichtgemaakt was... die heb ik dus maar voorzien van een extra paperclip.

En uiteraard heb ik er ook nog allerlei leuks aan toegevoegd.

Geplaatst:

Ben benieuwd! Indien niet al te slecht bewaard, kiemen die zaden vast nog wel!

Geplaatst:

Nou ja de zaden die in de doos zitten, zijn natuurlijk niet ideaal bewaard omdat de doos regelmatig temperatuursverschillen te verwerken krijgt, en daar houden zaadjes niet zo van.

Overigens heb ik er vrij veel zaad van pastinaak van 2014 in gedaan; pastinaakzaad zou maar 1 jaar kiemkrachtig zijn maar ik had zoveel over, dat ik het ook zonde vond om weg te gooien. Misschien dat iemand wil testen of het inderdaad maar 1 jaar kiemkrachtig is? Ga ik zelf in elk geval wel doen.

@ Balto: track & trace zegt dat de doos gistermiddag bij jou bezorgd is. Heb je hem inderdaad ontvangen?

Geplaatst:

Doos is gister aangekomen inderdaad! Morgen gaat ie waarschijnlijk verder.

Geplaatst:

Ha mooi, jij laat er geen gras over groeien!

Veel plezier met uitzoeken.

Geplaatst:

Was heerlijk uitzoeken! Had er stiekem wel ietsje meer van verwacht, het is vrij vergelijkbaar met de beginnende zadenenvelop van nu. Maar beide super leuk!

Pbtje met de track en trace is naar loes verzonden

Geplaatst:

PostNL laat er ook geen gras over groeien.

vanochtend stond de track en trace code nog op "zending nog niet te volgen" dus ik dacht dat wordt hem vandaag nog niet. maar een paar minuten geleden stond de pakketbezorger opeens voor de deur. Hij werkt normaal niet savonds maar ivm de sinterklaas drukte draaien ze overuren om alle cadeautjes nog op tijd bezorgd te krijgen.

ik probeer dit weekend de doos te bekijken. maandag of dinsdag zal de doos dan weer verder gaan. even afhankelijk van de sinterklaas drukte.

Zal ook even voor een nieuwe verzenddoos zorgen, heb er nog genoeg liggen dus dat is geen extra moeite.

Geplaatst:

Ah ik zie dat je 'm hebt! Wilde net naar aanleiding van je pb de barcode ff checken

Een nieuwe doos zou wel handig zijn! Had er zelf geen liggen, dus maar helemaal ingetaped (haha sorry )

Geplaatst:
  • Auteur

Wegens familieomstandigheden is Meegosh doorgeschoven naar januari.

Vanwege de kerstdrukte bij de verzendmaatschappijen, vind ik het nog steeds een goed idee dat de doos even pauze heeft in de dagen voor Kerstmis.

Na de Feestdagen mag Robo zelf bekijken wanneer hij de doos weer doorstuurt. In principe lijkt het me geen probleem als de januari mensen al eind december aan bod komen.

Iedereen het ermee eens?

Geplaatst:

Wat mij betreft mag hij ook komen. Ik wil hem ook wel met de kerst vasthouden, zeg het maar.

Ik zag dat ik al meteen na Robo aan de beurt ben vandaar.

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst:

mij maakt het ook niet uit, al verwacht ik niet meer in december aan de beurt te komen

Geplaatst:
  • Auteur

De zadendoos gaat momenteel in zijn geheel in de vriezer bij Loes, en komt er donderdag pas weer uit, en de verzending wordt vrijdag weer hervat.

Er waren beestjes gespot (stokroossnuitkevertjes), en na overleg samen, leek het Loes en mij wel nuttig om de gehele doos een aantal dagen diep te vriezen (-20 graden).

Geplaatst:

De doos is weer onderweg!

Ondanks alles toch weer een geslaagde zadendoos! veel leuks gevonden

Ik zit nu met een kop thee op de bank mijn moestuinplan voor 2016 aan het uittekenen.

met de zadendoos merk ik ook goed hoe ik ben gegroeid wat betreft de moestuin.

3jaar geleden voor de eerste keer in de doos gesnuffeld. toen had ik als beginner nog amper iets om in de doos te stoppen (gelukkig vulden gemma en erny de doos extra aan). 2e jaar ging het al 50/50. nu het 3e jaar heb ik meer in de doos gestoken dan ik eruit heb genomen.

al die verschillende zaden zijn ook nog eens erg leerzaam. het valt me op dat ik veel minder namen hoef op te zoeken. voor beginners is google echt wel een aanrader om even snel op te zoeken wat een naam betekend.

Geplaatst:

Spannend...... Voor mij is het de eerste keer, dus ik wacht in spanning af!

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic