Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika Cayenne pepers groen


gerbiepiep

Aanbevolen berichten

Goeden dag iedereen.

 

Ik heb twee soorten die maar niet rood willen worden voor een vrij lange tijd, en dat zijn de paprika's en de cayenne peper.

 

Ik had de cayenne pepers al eens op zolder gezet achter het raam, een paar dagen later barstte het van de luizen, dus maar weer buiten gezet, en zodoende staan deze dus buiten.

 

De Paprika's heb ik ook buiten staan, deze staan in een 120x120 bak, maar daar zijn er bij welke al een geringe tijd 2 kleurig zijn, namelijk groen en richting zwart, maar verder doen deze ook niet veel, behalve groeien.

 

Nu realiseer ik me (dit is het eerste jaar dat ik groenten teelt doe met dank aan de AH actie ) dat de temperatuur veel te laag is buiten.

 

Nu wil ik de cayenne pepers wel weer binnen halen, maar ben bang dat alles weer onder het luis zal zitten.

Af/Spuiten met zeep water en spiritus heb ik al een aantal keer gedaan en heeft gelukkig geholpen.

Maar heeft er hier iemand tips voor de cayenne pepers om ze mogelijk nog rood te laten worden dit jaar, met als het even kan met behoud van de plant?

 

De paprika's neem ik aan dat ik deze zou kunnen plukken, dus met groen zwarte verkleuring dus gewoon veilig zou kunnen eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nu nog niet kleuren zou je het experiment van Koenv en mij (takken afknippen en in een vaas in de kamer zetten. Blad mag er allemaal af!!) eens kunnen proberen want nu kleurt er niks meer, veel te koud. En, ja hoor, groen, met zwarte strepen (teken dat ze beginnen te kleuren) kun je heel veilig eten. Alleen hebben ze weinig smaak.

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al behoorlijk wat topics over het afrijpen van pepers/paprika's.

Met gebruik van de zoekfunctie rechtsboven kom je er een heleboel tegen. Denk dat je antwoord daar wel in moet staan.

 

In dit recente topic komt het bijvoorbeeld ook langs:

de-pepers-blijven-erg-klein-t18880.html

 

En Aluapje, het "experiment" om de pepers met tak en al op vaas te zetten is geen nieuw idee, van Koen, en wordt al jaren toegepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde dit toch even meegeven.

 

Ik had hetzelfde probleem, mijn rode peper wilde ook maar niet rood worden. 3 of 4 dagen geleden werd er opeens 1tje rood. Inmiddels is de rest aan het volgen. Het kan dus nog steeds hoor. Mijn planten staan ook binnen, en ook ik heb behoorlijk last van luis. Ik houd de luis zoveel mogelijk onder controle door ze eraf te schrapen met een wattenstaafje. Voorlopig gaat het dus nu bij mij de goede kant op.

 

Even om je een beeld te geven, die peper die als eerste rood werd hing daar al een kleine 2 maanden groen te zijn. Het kan dus HEEL ERG LANG duren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij begonnen na ca. 3 weken wat slapper aan te voelen, de paprika's bedoel ik hé. Maar toen was toch de helft goed op kleur gekomen, alleen de smaak viel tegen; lang niet zo zoet als gerijpt aan de struik buiten. Buiten staan nog 3 paprikaplanten maar daar kleurt niks meer. Veel te koud, ook voor mij

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

We zijn nu een weekje verder met de pepers, de pepers aan de planten beginnen al mooi rood te worden, maar de pepertjes aan alleen de stengels en in de vaas word denk ik niks.

 

Er kleuren een aantal wel, maar ze zien er vaal uit en beginnen zacht te worden, er zijn er bij die al als een slappe zak aan hun stengeltje hangen.

Zonde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeden dag iedereen.

 

Ik had de cayenne pepers al eens op zolder gezet achter het raam, een paar dagen later barstte het van de luizen, dus maar weer buiten gezet, en zodoende staan deze dus buiten.

 

Nu wil ik de cayenne pepers wel weer binnen halen, maar ben bang dat alles weer onder het luis zal zitten.

Af/Spuiten met zeep water en spiritus heb ik al een aantal keer gedaan en heeft gelukkig geholpen.

Maar heeft er hier iemand tips voor de cayenne pepers om ze mogelijk nog rood te laten worden dit jaar, met als het even kan met behoud van de plant?

 

Hoe doe je dat precies met dat mengsel? Merk je direct dat de luizen weg gaan? Of moet je een aantal keer spuiten voordat ze verdwijnen? En hoeveel spuit je dan?

 

En is die spiritus niet schadelijk voor de plant/mens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...