Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Witte pluizen in de pot met aardbeien


koolrabi

Aanbevolen berichten

DSC0005840082411445687148.jpg

 

Mijn aardbeienplant Ostara, die ik wil overhouden in een pot op het terras, vertoont witte pluizen op de aarde. Ik heb ze weggehaald en de plant nieuwe aarde gegeven. Maar dat heeft niet geholpen. Deze heeft wel een poosje in de kas gestaan, daar is het begonnen.

De andere aardbeienplanten hebben dit niet. Die hebben in de volle grond gestaan en de stekken heb ik in een pot geplant.

 

Wat is dit?

Wat is de oorzaak?

Wat kan ik hier aan doen?

Is het een bedreiging voor de plant?

 

Ik wil ze eigenlijk wel graag overhouden als het kan.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongetwijfeld een schimmel. In de bodem of iets dat op de bodem ligt??

Plant zelf ziet er gezond uit voor zover te zien op foto. Meeldauw zal het niet zijn.

 

Najaar is vochtig...schimmels al om. Zolang de plant er niet door gaat kwijnen, zal het meevallen of is er zelf niets aan de hand. In ieder geval geen extra water meer geven, zet hem op een wat droge en beschutte plek.

 

Ik verwacht dat het wel goed komt.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ weknow dank voor je reactie. De aardbeien staan op een mooi droog en beschut plekje en ik wacht maar af. Moet ik nu helemaal geen water meer geven? Of alleen af en toe?

 

@ Rikb: Zie jij een verband tussen bemesten en schimmel?

 

Ik heb in september aardbeienmest toegevoegd. Maar de schimmel trad ook in augustus al op. Is een poosje weggeweest en nu eind oktober teruggekomen.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ weknow dank voor je reactie. De aardbeien staan op een mooi droog en beschut plekje en ik wacht maar af. Moet ik nu helemaal geen water meer geven? Of alleen af en toe?

 

@ Rikb: Zie jij een verband tussen bemesten en schimmel?

 

Ik heb in september aardbeienmest toegevoegd. Maar de schimmel trad ook in augustus al op. Is een poosje weggeweest en nu eind oktober teruggekomen.

 

Yep .. Vochtig en mestkorrels wil nog wel eens iets schimmelen ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

was je grond nieuw uit de zak?

......

 

De grond is deels nieuw en deels hergebruikt (na knoflook). Meestal bovenop nieuwe en goede gebruikte aarde onderin, met compost en soms ook voeding. Welke invloed kan dat hebben?

Ja, van onderaf water geven, goed idee.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...