freggel Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Op de chocolade- en Marokkaanse muntplanten zitten lichte, gelige vlekjes. Ik kan er op het moment helaas geen foto van nemen, maar de vlekjes zitten op de blaadjes en het ziet eruit alsof er druppeltjes chloor op de blaadjes zijn gevallen die de kleur op de vlekjes uit het blad heeft gehaald. Tenminste, zo ziet het eruit.Nou heb ik al gegoogeld en in het topic van dennislp gekeken, maar ik kan geen duidelijke afbeeldingen vinden van hoe het eruit ziet. Kan dit roest zijn? Kan het kwaad en moet ik de plant verwijderen of zou het lukken om alle stengels af te knippen en te hopen dat de nieuwe de vlekken niet vertonen? De planten staan in de border, halfschaduw. Ik heb ze in de potjes laten staan en die in de grond ingegraven. Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Misschien valse meeldauw: http://www.google.nl/search?hl=nl&biw=792&bih=858&tbm=isch&sa=1&q=valse+meeldauw&btnG=Zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted June 2, 2011 Author Share Posted June 2, 2011 Zo ziet het er inderdaad uit. Zucht. Het houdt maar niet op zeg! Is terugsnoeien voldoende of moet ik de hele plant maar weghalen? Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Is het niet mogelijk om alleen de aangetaste scheuten weg te halen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted June 3, 2011 Author Share Posted June 3, 2011 Dat zijn ze zo'n beetje allemaal vrees ik... Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Opzich kun je munt vrij kort afknippen dat loopt wel weer uit, ik zou het een kans geven en afknippen maar als het terug komt met het nieuwe blad ze weggooien.Ik zeg niet dat je oorzaak zult vinden maar mischien is het verstandig om te kijken wat valse meeldauw veroorzaakt mischien kun je daarwat mee, het is vaak jammer dat wat het veroorzaakt heeft bij plantenziekten vrij onduidelijk kan zijn. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted June 4, 2011 Author Share Posted June 4, 2011 Okee, dank je wel! Ik zal de planten kort gaan knippen en duimen dat het probleem daarmee is opgelost. Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts