Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Ik liep vanochtend van de metro (hartje Rotterdam) naar mijn werk, en er waren van die mensen van de gemeente bezig met bladblazers. Tuurlijk moeten de straten vrij van bladeren, dat spul wordt loeiglad en mensen kunnen er vreselijk over uitglijden, Maar ook alle zielige plantenperkjes werden schoongeblazen. En dan zou ik eigenlijk willen zeggen van 'Doe dat nou niet, dat blad is prima voor die plantjes, en als je het laat liggen is die grond volgend jaar niet keihard', en dingen over minder onkruid en wormen en weetikveel.

Maar goed, ik doe dat niet want ik heb geen zin in lastige discussies en ik mot wel op tijd op mijn werk zijn. Maar het zit me dan wel dwars. Want ze doen ook verder nooit iets aan die perkjes, behalve bladeren en onkruid weghalen, en er staan van die hele zielige struikjes te verhongeren. Ik zou er eigenlijk stiekem eens een laag compost op moeten gooien en er wat groente moeten planten. Maar ja, ik ben niet zo'n guerilla-gardener.

Geplaatst:

ja, heb dat ook wel eens....dat gevoel over "ze"....ik ga dan gauw naar de tuin en ben het zó weer kwijt

(ok, 1tje dan: hier te H hebben "ze" alle perkjes opgedoekt wegens bezuinigen en vervolgens 600 meter heggetjes van meidoorn geplant die elk jaar een week lang met snoeiharde masjientjes gesnoeid moeten worden door een duur hoveniersbedrijf )

Geplaatst:

Wees blij dat je niet in Duitsland woont. In Duitsland moet al het groen er strak én geheel bladvrij bijliggen. Al die bladeren gaan in de groene container, in plaats van op de composthoop of naar braakliggende stukken tuin.

Geplaatst:

Hier in het dorp hebben ze ook iets raars ze komen van de gemeente schoffelen maar ze mogen het onkruid en troep niet meenemen dat is te duur, dat mag maar 1 of 2 keer per jaar.

Geplaatst:

Pippi, de reden dat ze het blad ook uit de plantenperkjes blazen is denk ik omdat het anders de volgende dag toch weer door de wind op de straat ligt. Maar je hebt verder helemaal gelijk.

Geplaatst:

grasveld en perkjes worden door de gemeente schoongeblazen.

in de straat staan van die grote bladkorven waar iedereen het blad uit zijn/haar tuin in kan gooien. De meeste buren maken dan ook hun hele tuin schoon. vervolgens alles omspitten zodat de klei kapot kan vriezen, ze zijn er maar druk mee.

toen we hier kwamen wonen werd ik raar aangekeken dat ik het blad laat liggen en zelfs extra erbij gooi. alle grond mooi bedekt met eikenblad. reacties van de buren: dat kon echt niet, heel slecht voor je tuin!! in het voorjaar gaan de grootste hopen onverteerd blad in de compostbak en de rest wordt afgedekt met een laagje compost.

nu 3jaar later is de eerste buur mij gevolgd. zulke mooie losse grond en het scheelt een hoop werk

Geplaatst:

Wij wonen in een straat die gelukkig nog redelijk voorzien is van bomen. Gaan de bladeren vallen in de herfst, dan worden ze door de wind vanzelf onze oprit op geblazen. Eens per week ga ik met bezem en blik in de weer om alles bijeen te vegen. Mijn koude bak is inmiddels afgeladen met een dikke laag bladeren. Als die straks wat verteerd zijn en niet meer wegwaaien, dan gaan dat alles over de bedden en in de compostbak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic