koolrabi Geplaatst: 3 december 2015 Share Geplaatst: 3 december 2015 De aardbei Ostara staat volop in bloei. Mooi laten groeien en bloeien? Of is het beter voor de plant de bloei nu weg te halen? Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 4 december 2015 Share Geplaatst: 4 december 2015 ikzelf zou ze weghalen, ze staan warm binnen denk ik?mijn gevoel zegt de planten een koele/koude winterrust te gunnen en ik denk ook dat áls je al rijpe vruchten wilt je professioneel moet gaan belichten; hier op t forum is al eerder geschreven dat er voldoende belichting op het blad moet zijn want dat maakt de suikers voor de vruchten aanlinkje hierlinkje elders Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Yosha Geplaatst: 4 december 2015 Share Geplaatst: 4 december 2015 Geldt dat ook voor bosaardbeien? Die bloeien op het moment nog door. Wat er nog aan vruchtjes aan zit rijpt wel erg langzaam, er af halen of gewoon laten gaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 4 december 2015 Share Geplaatst: 4 december 2015 sorry, die ken ik niet, iemand anders misschien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bio-fee Geplaatst: 4 december 2015 Share Geplaatst: 4 december 2015 Ik heb hier momenteel ook een rode aardbei aan een plant hangen (een doordrager geloof ik, ras weet ik niet). De planten staan in balkonbakken en hangen aan een zuid-westelijke muur, maar wel gewoon buiten dus... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
koolrabi Geplaatst: 4 december 2015 Auteur Share Geplaatst: 4 december 2015 @ RobO dank voor de linkjes en je reactie.Deze ostara aardbei staat in de koude kas, de andere staat op het terras tegen een zuidmuur. Kijken wie het eerst aardbeitjes geeft in 2016.Ik heb van beide de bloemetjes verwijderd want ik hoef nu geen aardbeitjes. Het wordt ook niks. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.