angela († maart 2025) Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Ik zal proberen te stekken of misschien een aflegger maken.Je hoort het wel of het is gelukt. Quote
Kibas Geplaatst: 8 februari 2016 Auteur Geplaatst: 8 februari 2016 Fijn, ik hoop dat het lukt! Fijn dat je het wilt proberen voor me.Laat nog even weten wat je van mij wilt hebben (ook als het niet lukt, kun je zaden krijgen, ik hoef niet 1 op 1 te ruilen en ik hoef zelfs helemaal niet iets in ruil als iemand toevallig niets van mijn gading heeft) Quote
simke Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Ik heb de volgende kleuren fimo 21 magenta, s8 granit, 39 mint, 05 mit perlglanze, s3 lapislazuli, f2 red fluorescent, 02 champagne, 35 Royal blue, 61 violet, F1 geel fluorescent, 58 groen parelglans, s32 turquoise, 15, gold geel, 36 nacht blauw, 28 abrikose, wit fluorescent, 0 wit2x, 8 grijs, 7 caramel2x , 1 geel, 62 lavendel parelmoer glans, 01 transparant lavendelblauw.09 zwart, 25 rosé quartz dit is het lijstje: ik zag dat je dalia zaden had. en asperger plantjes en tomatilos purpel. ik ga weer dit jaar voor de hirlijke saus van tomatillo's gr simone Quote
Kibas Geplaatst: 8 februari 2016 Auteur Geplaatst: 8 februari 2016 Ik heb geen aspergeplantjes, alleen zaad. Ik weet niet of het dahliazaad het nog doet. De tomatillozaden zullen het zeker doen.Laat maar weten of je zaad wilt van de asperge, naast het dahliazaad en de tomatillo, en of je nog meer zaden wilt. En hoeveel fimo je in ruil wilt geven. Mijn voorkeuren, in volgorde van wat ik het liefste zou hebben (voor het geval je nog meer zaad wilt, heb ik een langer lijstjes gemaakt):25 rosé quartz, 01 transparant lavendelblau, 15 gold geel, s3 lapislazuli, 58 groen parelglans, 05 mit perlglanze, 39 mint, s32 turquoise, 7 caramel Quote
Kibas Geplaatst: 11 februari 2016 Auteur Geplaatst: 11 februari 2016 Ik heb aan mijn wenslijstje toegevoegd: rode kool zaad, een laat bewaarsoort. En als het kan 3 plantjes er van. En ik vraag me af of er een ijsbergsla soort is voor de vroege teelt. Ik heb zelf rouge grenoblois wat een zomersoort is en rode winnetou (geen idee wat voor soort) en great lakes 118 (ook geen idee). Weet iemand hoe het zit met great lakes 118, is dit een zomersoort of kan het ook vroeg in het voorjaar, waarbij er ook kans op vorst is en waarbij normale soorten te vroeg gaan schieten? Mocht iemand zaad hebben, dan krijg ik dat te laat, maar plantjes zou ik wel willen. Quote
Kibas Geplaatst: 12 februari 2016 Auteur Geplaatst: 12 februari 2016 Ik heb toegevoegd aan mijn lijstje van gevraagd: IJsbergsla, vroeg soort, bv Gondor, Kindu, Kuala, Webbs wonderful of Hivert de Tremont. Of de iets latere Fortunas of Saladin/Salinas. Graag zaad dit jaar gekocht ivm houdbaarheid. Ik houd me aanbevolen voor tips mbt namen van andere vroege rassen ijsbergsla. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Ik heb vandaag even de cola plant bekeken en er zitten al gewortelde uitlopers aan dus lijkt me dat ik er wel een voor je mee kan brengen. Ik zag dat jij:Winterwortel# White Belgian (wit), oud ras Winterwortel# Lobbicher gele (geel), oud ras hebt deze zijn me goed bevallen vorige keer mag ik daar wat van? Quote
Kibas Geplaatst: 12 februari 2016 Auteur Geplaatst: 12 februari 2016 Joepie, dat geeft goede hoop! Tuurlijk, ik zal de zaden voor je klaar leggen. Ik geloof dat er nog net genoeg is voor 1 persoon wat betreft de gele winterwortel. Je mag nog meer uitkiezen hoor als je wilt. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Nee deze 2 is genoeg kom zo al plaats te kort.Simke gaat eventueel naar fruitbomennet je kunt haar nog een pb sturen? Quote
simke Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 hoi ik heb rode kool gezaait en zaad van de bolster met een datum 01-2016 deze heb ik gekregen om dat ik het niet ver vond van de bolster dat de datum zo koort was even kijken wat de kiem proef doet. maar die rode kool plantjes heb ik dan voor je het is langedijker bewaar. Quote
Kibas Geplaatst: 12 februari 2016 Auteur Geplaatst: 12 februari 2016 Ha fijn! ik hoop voor jou en mij dat ze op komen. Ik zal voor je kijken of het dahliazaad nog kiemkrachtig is. Quote
Kibas Geplaatst: 13 februari 2016 Auteur Geplaatst: 13 februari 2016 Ik heb toegevoegd: Te geef, te kweken als een- of tweejarig: CapucienbaardHeemst. Oogst 2013 Te geef, zaden van vaste planten:Asperge* Witte. Nog 3 zaden. (was doorgestreept, is weer te krijgen)Barbarakruid oftewel winterkersBrunel, vaste plant, woekert, dus in een pot telen, oogst 2013Citroengras Gevraagd:Spitskool rode, zaad en als het kan ook 2 plantjesSpitskool, wintersoort, bv Excel F1 en Prospera F1/Duncan F1 , zaad.Zomeralsem (Artemisia annua) Quote
Ciska Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Ik heb nog een aantal rode spitskool zaden voor je. Ik heb zelf liever de groene, vond de rode niet bijzonder. Weet niet of zaad nog genoeg kiemkrachtig is, maar je mag ze hebben. Heb jij misschien nog een klein handje borlotti bonen voor mij? Ik wil ze toch eens gaan proberen. Quote
Kibas Geplaatst: 14 februari 2016 Auteur Geplaatst: 14 februari 2016 Ja hoor, prima, ik leg ze voor je klaar, het staat genoteerd. Weet je welk ras rode spitskool je hebt? Ik had het afgelopen 2 jaar kalibos, ik had een paar zaden van iemand gekregen en die vond ik lekker en ze waren groot genoeg. Alleen afgelopen jaar kwam er al nauwelijks meer wat van de zaden op. Als het zo uit komt dat je ook 2 plantjes voor me zou kunnen voorzaaien, dan zou dat heel fijn zijn. Mochten ze niet op komen, dan weten we dat gelijk. Je krijgt sowieso de bonen. En eventueel andere zaden die je nog zou willen. Quote
Ciska Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Ow wat stom...dacht dat ik dat erbij had gezet.... Het is de Kalibos. Ik ga twee plantjes voor je voorzaaien...komt goed. Quote
Kibas Geplaatst: 14 februari 2016 Auteur Geplaatst: 14 februari 2016 Lief dat je 2 plantjes wilt voorzaaien! Och, is niet stom hoor, het is gewoon menselijk Quote
Estemy Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 Mag ik wat zaad van wintersla van jou (en ik zaai voor je 2x2 koolplantjes zoals je wilde, afspraak staat al in je PB)? Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
pippi Geplaatst: 19 februari 2016 Geplaatst: 19 februari 2016 Hoi Kibas, Ik heb voor jou: Moringa oleifera (zaden)Akebia quinata (is inmiddels wintergezaaid, dus plantje als het meezit, anders zaad) En ik heb wel interesse in zaden van je hertshoornweegbree en rankspinazie. Ik kan ook wel wat dingen voor je voorzaaien, ik heb bezopen veel gewinterzaaid en dingen als andijvie en spinazie en verschillende slasoorten komen al op, maar het is afwachten hoe dat spul erbij staat in april. Quote
Kibas Geplaatst: 20 februari 2016 Auteur Geplaatst: 20 februari 2016 Wat fijn! Ik zou graag Moringa oleifera en Akebia quinata hebben! Ook fijn dat ik wat van je voorgezaaide planten mag hebben. Spinazie kan ik niet eten (teveel histamine in en ik mis door ziekte een enzym dat het in de darmen afbreekt), maar andijvie en sla wel. En koolsoorten trouwens ook. Ik hoor wel wat je eventueel over hebt tegen de tijd dat je er meer zicht op hebt. Of als je nog iets extra voor wilt zaaien als je toch bezig gaat. Ik houd de zaden voor je apart. Als je nog meer zaden wilt, noem gerust, ik hoef niet 1 op 1 te ruilen. Ik vind het fijn als ik een ander blij kan maken met zaden. Quote
Kibas Geplaatst: 20 februari 2016 Auteur Geplaatst: 20 februari 2016 Toegevoegd aan gevraagd:Snijkool Limburgse groeneSnijkool Bremer scheerkool Rookvrije overnachtingsplek voor 2 personen van zaterdag op zondag ergens tussen Zelhem en Groningen, aangezien we uit Eindhoven komen en zondag in Groningen moeten zijn. Quote
Kibas Geplaatst: 24 februari 2016 Auteur Geplaatst: 24 februari 2016 Ik heb ook te ruil: zaden van de witte acacia (Robinia Pseudoacacia). Giftig, behalve bloemen. Gif gaat weg met koken. Bloemen zijn aromatisch en worden gekookt in jam, pannenkoeken en thee. Wordt 5m hoog, maar kan ook in pot. Quote
Ciska Geplaatst: 27 februari 2016 Geplaatst: 27 februari 2016 Hey,Heb jij toevallig nog wat zaden van de witlof? Ik wilde deze zaaien voor mijn cavia's...voor het groen ipv de witte lof Quote
Kibas Geplaatst: 27 februari 2016 Auteur Geplaatst: 27 februari 2016 Ja, die heb ik. Volgens mijn eigen berekening kiemkrachtig tot 2016. Maar zeker is het niet. Ik neem ze voor je mee als je wilt en dan kun je zien of ze op komen. Quote
Kibas Geplaatst: 4 maart 2016 Auteur Geplaatst: 4 maart 2016 Toegevoegd bij te ruil aangeboden: Rode kool Drumhead, Herfstteelt. Winterhard, bioRode kool Lodero F1. Vroege. KnolvoetresistentGroenlof Vroege zelfsluitendeWortelcichorei Maagdenburger (suikerij)Winterkool Renton F1 (kruising tussen wittekool en savooiekool Deense type), geel van binnen, zeer winterhardChinese kool Scarlette F1, rode chinese koolWittekool Kilaton F1, knolvoetresistent En bij gezocht:Stekje van de theeplant Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.