Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Oude heg verwijderen.


Wims

Aanbevolen berichten

Langs mijn groente tuin staat een ruim 40 jaar oude heg. Ik ben bezig die te verwijderen omdat hij lelijk is. De wortels van die heg zijn inmiddels enorm en lijken wel versteend. Ik krijg die wortels niet weg. Kent iemand een middel om die wortels te laten afsterven, zodat ik ze kan laten zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman deed dat met een bijl.

Maar je zou ook vertikale gaten in de stompen kunnen boren en daar geregeld water in gieten, dan rot de boel op den duur wel weg.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je/ ben je de haag aan het verwijderen ? En welke haag is het? Want ik zie hier en hier rondom mij geregeld bij verwijderen van bomen en hagen geregeld dat ze van boven naar onder beginnen. Volgens mij moet je eerst graven en een groot deel van de wortels doordoen (spade bijl ) dan kan je de boom/struik nog gebruiken als hefboom . Zeker bij hogere planten als je dan een touw in plaats voor het graven dat het gewicht van de plant u kan helpen . Eventueel met takel aan de touw .

 

Overgebleven wortels geen ervaring mee ,hier stonden wel bomen die ik verwijdert heb als ik hier net ben komen wonen , maar door eerst bij de wortels te beginnen geen grote wortels achter gebleven. Hier een 10 tal jaar geleden een legustrum haag geplant van zeker meer dan 10 jaar oud (was uitgegraven met kraan en moest anders afgevoerd worden naar containerpark) . Begin dit jaar ze er uit gegooit dus langs bijden kanten greppel gegraven en dan met wat duw en trekwerk en plant als hefboom te gebruiken toch vrij vlot alles kunnen verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...