Geplaatst: 7 januari 201610 j Auteur Ja lekker, nu ligt er een laagje (natte) sneeuw op de ijzellaag...
Geplaatst: 16 januari 201610 j Zoek de boerenkool. En ook de rest van de tuin ziet er zo uit. Pastinaak is ook niet vindbaar nu en de kruiden en knoflook ook niet. Kortom, geen werk in de tuin nu. Gelukkig maar, want met een doodziek huisdier heb ik daar nu ook weinig tijd voor.
Geplaatst: 16 januari 201610 j Sterkte voor je huisdier! Wij hadden plots heel raar weer vanmiddag.Gisteren sneeuwde het zo`n beetje overal om ons heen, op 6 km afstand 10 cm en wij niets..de sneeuw van de dag ervoor was gesmolten. Vanmiddag om een uur of 4 zat ik met een koppie thee op het muurtje in de zon..4/5 graden. Ik was verbaasd door het aantal kraanvogels die uit het noorden kwamen in kleine groepen. Ik dacht nog dat ik aan jullie wilde vertellen hoe lekker we het soms hier hebben.Even later een donderslag. Een donderslag, huh?Ik kijk om en zie een zwarte muur in het noorden. Naar de boomgaard gelopen want daar kan ik beter uitkijken richting België.Die lucht was helemaal zwart en daarvoor uit enkel groepen kraanvogels die als het waren vooruit werden geslingerd door de wind. Er was een verticale lijn alsof de bui langs een meetlat liep. Samen met Lie nog even staan kijken..gaan we wandelen of vertrouwen we het niet ( vaak trekt hier van alles langs op enkele kilometers..dat schijnt iets te maken te hebben met de Maas en de heuvels waar hij hier tussendoor loopt..de côte du Meuse)..we zagen muren van regen vallen in de verte, of toch niet, wat is dat eigenlijk? Het leek wel een zandstorm Plotseling voelde je gewoon iets gebeuren in de lucht..alsof er druk wegviel oid. En ik zag dat je door die muur niet kon kijken..dikker dan mist was het en het kwam heel snel naderbij..bizar gezicht..het uitzicht verdween voor onze ogen. En achter ons nog steeds de zon..Van de boomgaard naar mijn deur is het 150 meter, maar ik heb gerendEr viel een muur van hagel naar beneden..zo fijn als mistdruppels maar zo dik als in een turks stoombad.Ik heb een paar foto`s van de kraanvogels gemaakt..je zag hun lichte onderdelen blinkeren in de zon. Op de tweede foto zie je ook nog enkele groepen net voor de storm uit..het zijn niet echt goede foto`s hoor..lastig zo`n natuurgebeuren op de plaat te zetten. Binnen was het pikdonker.Al met al heeft het maar 10 minuten geduurd, maar ik was er echt van onder de indruk... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 januari 201610 j Geweldig, kraanvogels... dat geluid alleen al Hier sneeuwt het! (Een beetje). "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 16 januari 201610 j Wat een verhaal Jet, erg vreemd zo'n bui! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 16 januari 201610 j Klinkt als een rolwolk Jet. En dan kun je inderdaad maar snel naar binnen gaan als je zoiets ziet. Hier niets van dat alles, een beetje sneeuw, bewolkt en later zelfs de zon. Rustig weer dus.
Geplaatst: 17 januari 201610 j Flink gevroren vannacht als ik naar de auto's kijk en op het dak ligt nog een klein laagje sneeuw, maar de zon schijnt dus die zal zo weg zijn.
Geplaatst: 17 januari 201610 j Hier bevroren (bovenste laagje van) grond en een soort van sneeuw. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 18 januari 201610 j Het zag er niet uit als een rolwolk Flup.. meer als een zandstorm want het ging van de hemel tot aan de grond.Nu is het -10 in mijn tuintje.. Ik wou vorst en ik krijg het We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 januari 201610 j Hier nu -4°, de aronskalken zijn ongeveer 20cm gezakt, zelfs onder vijf lagen vliesdoek. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 18 januari 201610 j Minimum grondtemperaturen van afgelopen nacht:Bron: http://www.buienradar.nl/weerkaarten/temperatuurgrondmin Nog iets te vroeg om boontjes te leggen Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 18 januari 201610 j Het zag er niet uit als een rolwolk Flup.. meer als een zandstorm want het ging van de hemel tot aan de grond.Nu is het -10 in mijn tuintje.. Ik wou vorst en ik krijg het Dat is wel heel bijzonder. Ik mag graag bijzondere weersverschijnselen zien. Hier vriest het ook dat het kraakt. Het is gewoon ijskoud nu. Hopelijk vriest het ongedierte nu goed kapot. Vanaf donderdag gaat het jammer genoeg wel weer warmer worden.
Geplaatst: 18 januari 201610 j Sja. Waren wij met een leuke grote klus begonnen, een forse tuin in Zeist, keer ik vanmorgen maar terug naar huis. Niks te doen daar voor mij. Grond is nu al als beton. Gelukkig had ik afgelopen vrijdag de haag en de grootste bomen er al in. Gaat niks meer worden tm donderdag hier. De bestelde volgende lading verplaatst naar as vrijdag voorlopig. Ben je net begonnen als zelfstandig hovenier, zit ik na 2 weken al thuis met vorstverlet
Geplaatst: 18 januari 201610 j Jammer dat je eigen baas bent Bit..niemand die je betaald.Flup ik had in mijn leven ook nog nooit zoiets gezien..Lie ook niet, maar, omdat we niet wisten wat het was, was het wel beangstigend. Ik had echt het gevoel dat ik zomaar weggevaagd zou kunnen worden door dat iets wat eraan kwam. Het viel dus erg mee achteraf.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 januari 201610 j Bit wat dacht je van een pikhouweel krijg je het wel los mee , En je krijgt het er ook warm van win win toch
Geplaatst: 18 januari 201610 j laag 1 : ondergoed. Laag 2 : thermo-ondergoed. Laag 3. dunne katoenen coltrui. Laag 4. sweater/ fleece. Laag 5. Jas - verschillende, ligt aan de wind en werkplek.Op hoofd een muts, maar die gaat meestal al gauw af. en gewone werkhandschoenen.
Geplaatst: 18 januari 201610 j Herkenbaar, Bit! Zo was ik vandaag ook de hele dag buiten bezig. Vond het eigenlijk best lekker met zo een koude neus. De muts hield ik wel op, zweet wel, maar ja ik heb geen haren meer in.t.t. jou. Woensdag weer zo een hele dag in de bostuin werken. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 22 januari 201610 j boffers!hier is de grond nog stijf bevrozen, verveel me met de nieuwe fotospullen
Geplaatst: 22 januari 201610 j Maar het zal afgelopen zijn..een dezer dagen. Hier is het op dit moment nog -6..alle bomen en struiken aan de kant van de beek spierwit..aan de andere kant helemaal niet. 22 januari 201610 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 januari 201610 j Hier ook nog alles wit en met sneeuw bedekt (het was vannacht ook -10 graden). Helaas zal het volgende week (voorlopig?) gedaan zijn met de winter, de temperatuur zal tot een graad of 10 stijgen. Boven 0 helaas.
Geplaatst: 25 januari 201610 j Nou zeg !! Ik stond op de trap in de boomgaard van een klant. Om 10uur brak de zon door. Om 11 uur stond ik dan wel niet in mn T-shirt, maar wat een Z A L I G HE I D !! joepie joepie joepie.
Geplaatst: 26 januari 201610 j Ze zeggen dat het vanmiddag gaat regenen, maar hier vanochtend opnieuw een strak blauwe lucht en lente-temperaturen. Wat is dat toch heerlijk om in te wandelen met de honden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.