Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De Mispelvelden


Mispel

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

vandaag heb ik dan ook maar een inventarisje gemaakt van wat er bij mij te vinden is. Vermits onze tuin een siertuin is, heb ik niet één deeltje dat echt als moestuin geldt. Het fruit (en ook groenten) staan zowat verspreid, al is er wel een stukje grond van 'mij' (gekregen als zesjarige ofzo). Daarop staat dan toevallig wel weer veel, maar het is op gebied van oppervlakte héél beperkt.

 

Ik heb:

 

- bramen (4 struiken)

- kiwi

- kruisbessen (1 struik, 2 stekken die aangeslagen zijn)

- rabarber

- 6 aardbeiplantjes

- aardappelen (blijkbaar bij het rooien twee jaar geleden één vergeten, met resultaat weer heel wat te hebben)

- grote citroenboom in pot

- olijfboom in pot

- 8 courgettenplanten, momenteel ook in pot

 

 

En om toch al één foto'ke te geven; mijn favoriete plant in heel de tuin:

 

fotoop02062011om14262.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, de overschot verpats ik wel in de supermarkt van mijn pa. "Biologische courgetten - EHEC vrij"

 

Wat betreft de citroenboom en olijfboom: de pot staat op een kar met wieltjes, in de winter duwen we ze naar de garage. Het is een garage met grote ramen waardoor er voldoende licht binnenkomt, en zo vriest ie tenminste niet kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dit is de stand van zaken bij ons ondertussen:

 

Onze druivelaar:

 

dscn0505g.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Mijn courgetten in pot:

 

dscn0508e.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Onze citrus:

 

dscn0510j.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Veel te veel op één plekje, waaronder braam, kruisbessen, kiwi en rabarber:

 

dscn0511c.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Kruisbessenstekjes:

 

dscn0513en.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

En tot slot die prachtige rozelaar, helemaal uitgebloeid:

 

dscn0516d.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is je citrus niet helemaal gezond normaal is het blad donker groen en beetje glanzend,

de jouwe ziet veels te geel is denk ik beter als je probeerd uittevinden wat hij tekort komt, voeding/water/grotere pot/verse aarde geen idee.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is je citrus niet helemaal gezond normaal is het blad donker groen en beetje glanzend,

de jouwe ziet veels te geel is denk ik beter als je probeerd uittevinden wat hij tekort komt, voeding/water/grotere pot/verse aarde geen idee.

 

Inderdaad, ik dacht eerst dat 't een ijzertekort was. Heb 'n verroeste spijker in de pot gegooid maar vooralsnog geen effect. In de herfst ga ik 'm verpotten in een grotere pot met nieuwe aarde.

 

Water krijgt ie voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter een plant verpotten aan het begin van zijn groeiperiode (nu dus) daar heeft de plant wat aan.

Dan vlak voor of in zijn rustperiode wat je van plan bent, dan heeft de plant er weinig aan en is de voeding weg waneer maanden later groeiseizoen weer begint.

Je zou de grond in de pot nu even kunnen laten testen in tuincentrum dan weet je wat hij tekort komt, of gewoon een mest speciaal voor citrus zoeken

en je goed aan dosering houden dan zit je altijd goed.

Een geroeste spijker heb ik nog nooit gehoord bij citrus, lijkt mij niet dat dat werkt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gooi overal koffie bij als er een vergeling optreedt. Waarschijnlijk wel erg simpel door de bocht..

als het werkt waarom niet, maar deze citrus is best beetje kostbare plant daarom zou ik dan zelf liever wat investeren dat hij het ook goed doet.

Denk dat je schrikt wat maatje zoals daar staat kost.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...