Claudia69 Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Niet helemaal een moestuinprobleem, maar misschien wel vergelijkbaar. Daarnet even naar het kerkhof geweest om het graf van mijn schoonmoeder netjes te leggen en toen we het kerkhof opliepen, zagen we een koppel konijntjes gezellig weg huppelen. Ik wist nog voor ik het kon zien: de vorige week aangeplante viooltjes hadden vast gesmaakt - en zo was het ook. Van de heide en de helleborussen hadden ze niet gesnoept. Nu mogen die beestjes ook wel wat, maar elke week voor een nieuwe lading voer zorgen zie ik ook niet zitten. Graag dus tips voor lage (en nu nog) koudebestendige plantjes of bloemen die de viooltjes kunnen vervangen. Het duurt nog even voor een grafzerk kan geplaatst en mijn schoonmoeder zag zo graag iets bloeien. Als het wat warmer wordt, worden Afrikaantjes vast ook niet zo gelust, maar 't is nog wat te koud daarvoor... Quote
Pfeffer Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Hier verkopen ze bij de intratuin potten met een krans er omheen (soort van plastic klimop als sierrand) speciaal voor dat doel. Misschien dat dat een optie is? Dan staat het net iets hoger. Rouwvazen oid heten ze. Het is echter gewoon een wat opgeleukte keramieke bloempot zodat je planten/bloemen niet aangevreten worden. Misschien iets dat je zelf nog wat mooier kan maken. Zolang het maar boven het maaiveld uitsteekt zodat de konijnen het niet te grazen nemen. Quote
Deborah Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Wat vervelend dat je schoonmoeder overleden is Als je voor konijnen giftige planten zoekt, dan hierbij enkele: http://www.bunnybunch.nl/informatie/giftige-planten-voor-konijnen/ WinterakonietLelietjes van DalenAnemoonBosanemoonChrysant Etc. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Claudia69 Geplaatst: 7 februari 2016 Auteur Geplaatst: 7 februari 2016 Oké, die neem ik even door - en dan eens kijken wat al in het tuincentrum te vinden is Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.