Marieke Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Hoi Moestuiniers, Ik heb een paprikaplant en een bonenplant die vreemde bladeren hebben gekregen. Ook een paar tomatenplanten doen het niet helemaal lekker. Wie weet wat het kan zijn? Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Kijk eens aan de onderkant van het blad, zitten daar geen luizen oid.... Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted June 6, 2011 Author Share Posted June 6, 2011 Nee, geen luizen kunnen zien. Hier nog een foto: Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Ik zou ook bladluis zeggen, deze misvorming van de bladeren is namelijk een typisch verschijnsel van aantasting door bladluizen (zie bijvoorbeeld het jonge blaadje in de buurt van het stokje). De luizen zijn lichtgroen. Zie ook: rare-bladgroei-paprika-t1865.html" onclick="window.open(this.href);return false; Is dit geen bladluis?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted June 6, 2011 Author Share Posted June 6, 2011 Ben gelijk toch maar gaan kijken. Ik zocht naar zwarte beestjes. Maar er zitten inderdaad groenige op. Dan ga ik maar even googlen naar natuurlijke middeltjes tegen deze dingen. Kan het nog goed komen met deze planten? Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Ja hoor, maak je geen zorgen.Zolang het niet veel te veel luizen zijn doe ik er zelfs niks tegen. Vruchten hebben nergens last van (behalve dat ik ze goed moet wassen!). Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted June 7, 2011 Author Share Posted June 7, 2011 Bedankt voor jullie reacties!! Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts