Geplaatst: 29 februari 20169 j In het najaar hebben we 12 Cornus mas struiken (als wortelgoed) geplant. Momenteel zien ze er niet goed uit. Bovendien bloeien ze niet en zijn er ook geen knopjes die eruit zien alsof ze bijna gaan bloeien. Gaat dit nog wel goed? Zo nee, kunnen we nog wat redden door wat te stekken? ~ Vita rosa est ~
Geplaatst: 29 februari 20169 j Bloemen komen voor blaadjes. Maar die kleine pas geplante zullen nog niet bloeien dit jaar. Te jong/klein nog. Eentje dood, kan altijd. 12x dood is zeer onwaarschijnlijk. Gewoon even geduld. Die van mij hebben ook nog geen blad...zijn al enkele jaren oud....plant is goed winterhard. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 29 februari 20169 j Auteur Bedankt voor de reacties. Schors een beetje wegkrabben zal ik morgen eens doen. weknow: er zijn dus ook geen bloempjes, je denkt dat dat nog wel goed komt? ~ Vita rosa est ~
Geplaatst: 29 februari 20169 j Hier geen bloempjes nog en zeker nog geen blaadjes. Misschien dit jaar (aanplant najaar 2014) ook nog geen bloemen en bladknoppen zijn onaanzienlijk en onduidelijk...is ook geen snelle groeier. Daarnaast ook 4 nieuwe gezet in december die ook nog geen teken van leven geven. Ik ben absoluut niet bezorgd dat ze het niet zouden doen. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 4 maart 20169 j Auteur Gisteren even een snelle check gedaan. Hier en daar zijn wat punten/uiteinden dood, verder zit er wel leven (groen) in. Die dode punten zitten ook in onze kers en amandel, die tegelijk met de Cornus mas zijn geplant. Iemand een idee wat dit inhoudt? ~ Vita rosa est ~
Geplaatst: 4 maart 20169 j Auteur Dat is mooi maar ik bedoelde vooral die dode punten. Dat wijst toch op iets? Te weinig kracht om sappen naar boven te werken? ~ Vita rosa est ~
Geplaatst: 5 maart 20169 j misschien dat de wortels een beetje uitgedroogd zijn geweest ergens tussen rooien en planten, maar die dooie puntjes komt wel weer een nieuw takje voor in de plaats, ik zou me er niet te druk om maken. wortelgoed gaat niet vaak mis. het eerste jaar zou ik trouwens niet op bloei rekenen, de plant steek zijn energie dan liever in het wortelen als in bloei.
Geplaatst: 11 maart 20169 j Eind 2013 heb ik een Cornus Mas gezet, pas dit jaar kwamen er een paar bloemetjes aan.
Geplaatst: 12 maart 20169 j Auteur Zou je kunnen aangeven hoeveel groei er in die jaren is geweest, Thomas? ~ Vita rosa est ~
Geplaatst: 13 maart 20169 j Hij sloeg het eerste jaar slecht aan en het is sowieso een trage groeier, in hoogte is mijn cornus mas goed opgeschoten maar er zijn weinig vertakkingen dus het is nog steeds een zeer ijle plant.
Geplaatst: 13 maart 20169 j Ter vergelijking voor jou Adopeg: Nu eerste blaadjes te zien van mijn 2 exemplaren najaar 2014. Nog geen bloei.De 4 die ik in november 2015 plantte zijn nog zonder blad. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.