wilma2 Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 onlangs bij de aktion een bus BIRD MIX zaad gekochtna openen trof ik een soort granulaat aan waar diverse soorten zaadjes tussen zaten. nu ga ik liever niet zomaar raak strooien met die bus dus alles even op mijn werktafel uitgestrooid om te zien wat er voor moois in zit.bleek er veel zeer kleine zaadjes in te zitten in gezelschap van veel robuustere zaden. o..k. eerst maar de grove zaden in jiffy potjes gedaan . ging vlotjes aan het kiemen.leuk, maar kon geen van de uitgekomen zaden thuisbrengen kwa soort. LIGT NATUURLIJK AAN MIJN ONKUNDEvolgens de beschrijving op de bus gaat het over planten die elk jaar terug komen en in trek zijn bij vogels. fijn. maarmijn tuin heeft eigenlijk weinig plaats om alle zaden te kunnen gebruiken zodat ik er de voor mij bruikbare uit moet halen.EN dat wordt lastig,hoe herken ik soorten zaadwaar leer ik welk zaad bij welke plant hoortde meest voor de hand liggende zoals viool kan ik wel herkennen , maar verdertast ik in het duister.Mijn vraag is dus;heeft iemand ook zo,n bus gekocht en weet welke zaden er in zitten, of weet een manier om zaden te herkennen.zou dit wel fijn vindengroet van wilma, Quote
AnnekeW Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 Ik heb vorig jaar een aantal verschillende bussen op een paar vierkante meter uitgestrooid en er zat echt van alles in. Heb er de hele zomer een leuk bloemenweitje van gehad waar van alles op af kwam en waar ik zelf ook van kon snoepen (goudsbloemen, komkommerkruid, oostindische kers, kamille) Voor dit jaar al weer nieuwe bussen klaar staan. Als je niet de ruimte hebt en je gaat er op de gok wat zaadjes uitpikken om er een paar plantjes uit te kweken ben je wat omslachtig bezig denk ik? Kun je dan niet beter zaadjes kopen van soorten die je graag wil? Quote
wilma2 Geplaatst: 12 maart 2016 Auteur Geplaatst: 12 maart 2016 annekew, daar heb je wel een punt, maar bij intratuin of zo kost een zakje al dra 3 euro per soort. dus meerde soortjes kan aardig oplopen. voor de bus van aktion betaalde ik 1,49 dat maakt het voor een aower wel leuker, maar dat is niet het enige. mijn nieuwgierigheid wat die bus aan moois zal opbrengen is groter dan de prijs. Quote
AnnekeW Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 Surprise zaadjes dus. Die nieuwsgierigheid snap ik Quote
greetje Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 ik had hier ooit een link gevonden met plaatjes......van zaad en zaailingenff googlen en ja! hier is hij dan, is wel engelse taalhttp://theseedsite.co.uk/db7.html Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
wilma2 Geplaatst: 12 maart 2016 Auteur Geplaatst: 12 maart 2016 hoy hoy GREETJEJA DAT IS EFFE EEN LEUKE LEERZAME SITE. VOORAL DE LAATSTRE AFBEELDING HOE EEN PAS OPGEKOMEN ZAADJE ER UIT MOET ZIEN.daar doe je mij een groot plezier mee. hartstikke bedankt Quote
Almond Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Toevallig heb ik die shaker ook (tenminste, ik heb een seed shaker, bird mix for 15m2 of flowers gekocht bij action) en er staat wel op wat er in zit. Dat staat heel klein verstopt op de zijkant onder het zaai/ bloei tekstje. Wel in het engels maar hier komt ie:Helianthus, callistephus, calendula, coreopsis, centaurea, chrysanthemum, delphinium, cosmos, tagetes, papaver and corn. Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Katja1604 Geplaatst: 29 maart 2016 Geplaatst: 29 maart 2016 Ik heb vorig jaar eentje gekocht, met de bijenmix. Op de bus stond 20+seeds, bij de ingredientenlijst stonden 13 verschillende zaden en inde praktijk heb ik 5 verschillende bloemen gezien. En idd een boel grind....Op zich leuk, maar 5 ipv de beloofde 20 soorten bloemen zorgden wel voor een beetje teleurstelling. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 april 2016 Geplaatst: 7 april 2016 Die bijen had ik ook, inderdaad een beetje teleurstellend.Sommige planten stonden er echter vorige week nog. Nu heb ik er een bij de Aldi gekocht ik moet nog zien wat er opkomt maar als ik de zijkant lees is deze een stuk beter! Quote
Dakmoes Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Mijn schoonzusje heeft bij de Action beide soorten (bijen en vlindermix) gekocht en verschillende bakken gevuld. Nu woont zij tussen weilanden, dus er waait wel eens wat binnen, maar zij had toch echt de indruk dat er brandnetelzaad en koolzaad tussen de zaadjes zat. Brandnetels natuurlijk logisch in een vlindermix, maar zij heeft sowieso al een paar vierkante meter mega-brandnetel, dus die behoefte zat er niet echt. Quote Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.