Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Recepten met radijs peultjes?

dennislp

Recommended Posts

Mijn bak met 10 radijzen, zijn voorlopig even bijna uitgebloeid, terwijl hij nog wel vol knopjes zit... Zal dus nog wel binnenkort weer opnieuw bloeien...

Er hangen ondertussen denk echt iets van 20 tot 30 peultjes per radijs! Gaat echt gigantisch goed!!

Zijn er nog speciale receptjes met deze peultjes, naast het blanco opeten er van?

(Kan je ze trouwens gewoon eten op welke grootte dan ook? of moet je echt wachten tot ze een bepaald formaat hebben)

Ja, of misschien de peultjes zelf nog in een dressing doen en dan gewoon weer per stuk op eten, vraag me dan wel af welke dressing het beste is...

En wie weet dat het ook nog wel lekker is op een broodje met smeerkaas ofzo? Denk eigenlijk dat je met die peultjes vrij veel kan (Radijs zelf is ook op veel manieren te gebruiken)

Heb er nu voor het eerst een paar geproeft... Zijn lekker! Deze die ik gehad heb smaken gewoon puur naar een normale radijs... Misschien langer laten hangen voor een scherpere smaak?

Erg grappig denk vooral als decoratie op eten, en op een verjaardag als bakje borrelnootjes neer zetten... Lijkt me ook wel grappig, is kijken hoeveel menen raar kijken

Iemand enig idee of je ze in kan maken?? Ik heb twee (!!) radijzen laten schieten... het is een MEGA-wolk geworden van stelen en peulen... Zonder overdrijven... honderden en honderden peulen.... Teveel zaad voor zaadwinning... zoveel zaad heb ik niet nodig. Heb wel een paar takjes peulen alvast meegenomen om in de salade te doen. Gewoon leuker en lekkerder dan gewoon radijs trouwens..

Daar zeg je wat: als kiemgroente... want in zo'n geval gebruik je veel meer dan normaal...

Maar dat inmaken lijkt me ook wel cool... heeft ook niet iedereen in zijn keukenkastje staan... (de AH-shoppers bedoel ik)... en dan juist van die lekker dikke ronde peulen, lekker veel volume...

Ik ga het maar eens proberen met een doorsnee inmaak recept... iemand suggesties?? (ik heb niet veel ervaring met pickles...)

• 1 year later...