Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Aangeboden ruil.

Vinca minor 'Ralph Shugert' stekken.

Lewisia, zaailingen, de eerste echt blaadjes beginnen nu te komen.

Boeren Jasmijn stekken 2 x

Vlinderstruik paars stek 1 x

Peulen Heraut zaden, net nieuw gekocht, houdbaar tot 2018, zijn er veel te veel.

Zelfde geld voor Doperwt Eminent, houdbaar tot 2017

Tomaat Harzfeuer zaad.

Paprika Yolo Wonder zaad.

Buxus stek, 3 x

Hortensia 3 x

Ik heb eventueel ook nog koolrabi, tomaten, paprika, asperge, Broccoli, bieslook, Lobelia, Afrikaantjes, Goudsbloemen, kooltjesvuur en Boeren Orchidee en Cosmea oranje bloeiend, plantjes, maar moet effe kijken of ik daar wat van over hou, maar waarschijnlijk wel.

En ik heb een behoorlijk overschot aan plastic planten potten in allerlij maten.

En als het gaat lukken, heb ik Oleander stekken, met een heel aparte bloemkleur, zalm kleurige bloemen.

Als me nog meer te binnen schiet, zal ik de lijst aanvullen.

ik zoek :

Goji bes.

Ananas kers.

Eetbare mini peper plantje, maakt niet zo veel uit wat voor een, is voor binnen in de huiskamer, bv Little Elf.

Suikermais Minipop.

Pepino (Meloenpeer)

Symphytum officinale, Smeerwortel.

Carthamus tinctorius, Saffloer oranje.

Verbena Officinales.

Kiwibes, mannelijk en vrouwelijk, als het kan beide 2, ook cadeautje voor mijn moeders verjaardag, en voor mezelf.

Ik zou ook nog heel blij zijn, als iemand die geel witte kamperfoelie die zo lekker ruikt (weet de naam niet) kan stekken voor mij.

Ik weet niet wat het is, kamperfoelie is heel makkelijk te stekken, maar mij lukt het niet.

Clematis is moeilijker en die doen het wel bij mij

Kamperfoelie is eigenwijs bij mij

Je mag ook andere planten of dingen aanbieden, kijk ik wel of ik er iets mee kan.

Je mag ook andere dingen vragen, zal ik kijken of ik het heb.

Ik kom onder voorbehoud.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hey hey,

Die lewesia is een grappig plantje, wordt ook wel in rotstuintjes gebruikt las ik. Als je daar nog een paar zaailing van hebt dan heel graag. Heb jij toevallig ook potjes van p7 of p9 formaat?. Ik heb heel veel zaden van de kleine ananaskers voor je, kiemkracht durf ik niet meer te garanderen, maar misschien heb ik nog iets anders voor je? Moet je even spieken op mijn lijstje.

Geplaatst:

Hoi Cisca.

Zal morgen effe kijken voor de potjes, zie nu niks meer buiten in het donker.

ik heb wel interesse in wat rozen, deze: may queen ( klimroos) lichtroze bloeiend, ongeveer 2.50 m hoog

rapsody in blue , paarsbloeiend

sharifa Asma, roze bloeiend en sterk geurend

Ik kan eventueel ook wel wat stekjes tijm, citroen tijm en winterbonenkruid voor je stekken.

Geplaatst:

Weet je zeker dat je de wilde vorm van smeerwortel wilt? Symphytum officinale? Die staat hier massaal in het wild...kan proberen er wat uit te steken....maar het zaait zich enorm uit en tenzij dat mag, gedraagt zich als een soort onkruid.

Als het om de "mooi" gaat of om compost of aftreksels, dan is een gecultiveerde soort ook goed. Die gedraagt zich bescheidener. Ik heb een mooie witbloeiende die geen zaad maakt voldoende voor wat worteluitlopers-stekken. Maar er zijn ook andere soorten die de moeite waard en minder opdringerig zijn...alleen heb ik die nog niet over. (Ik zeg dit omdat er wellicht andere MTFD-bezoekers ook een leuke soort heben staan) Je zegt het maar!

Ook ga ik binnenkort wat kleine ananaskers zaaien, physalis pubescens. Als ze bovenkomen en ik heb genoeg, kan ik wel enkele kleine plantjes voor je oppotten en meenemen. De besjes zijn wat kleiner, maar deze is ook wel 6 weken of 2 maanden vroeger, dus kansrijker dat ze rijp worden...reden waarom ik niet de standaardsoort zet. (Draagt lang door, wordt ca. 50 cm. hoog)

Waar ik belangstelling voor heb is stekken van de bonte kleine maagdenpalm. Als je ze echt op overschot hebt (veel te veel) dan mag het best een flinke portie zijn. Maar 1 of 2 vind ik ook al heel fijn.

Stekken van buxus die je over hebt, kan ik ook altijd gebruiken.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ja eigenlijk voor al de redenen, Maar vind deze bloemkleur het mooist.

Maar misschien is er een gecultiveerde soort met deze kleur ? maar dat weet ik niet, ben er nog niet zo bekend mee.

Had de buxus 2 jaar geleden afgelegd, was ik helemaal vergeten, ineens schoot het me te binnen, zijn dus al behoorlijke plantjes

Als niemand anders de maagdenpalm hoeft, dan zijn ze allemaal voor jou.

Geplaatst:

Thijm en citroenthijm is prima

De rozen die jij noemde zijn nog ongeworteld he? Ik heb eind februari stekken genomen, maar die moeten nog wortelen. De lijst erboven is van gewortelde rozen stekken. of was het de lijst eronder?

Mocht je toch de ongewortelde stekken willen, kan dat ook... maar ik kan dan geen garantie bieden dat ze zullen aanslaan.

Had je nog naar die potjes gekeken?

Geplaatst:

Hoi Ciska.

Ik heb 16 p9 potjes, p7 heb ik niet.

Dat is wel jammer van die rozen, had graag vooral die paars bloeiende gehad en een klimroos.

Maar anders doe maar Heritage.

En die blauwe Phlox, is dat Paniculata of Sabulata ? hoog of bodembedekker ?

En ik ga wat tijm en citroen tijm voor je oppotten.

Wil je geen Bonenkruid ?, die had je ook op je lijstje staan, ik heb meerjarig vast winter bonenkruid, wil ik ook wel wat voor je oppotten hoor, geen probleem.

Geplaatst:

Hoi Jorieke.

Ja die zijn zeker geworteld, al meer dan 3 jaar

Fijn dat je ze wil, kom er niet van af, mijn tuin is wat te klein voor al die grote heesters.

Ondanks dat blijf ik ze stekken, vind het leuk om te doen, en meestal kan ik er ook wel iemand blij mee maken.

Maar ik had ook wel erg veel boeren jasmijn stekken, ze waren allemaal gelukt, had ik ook niet verwacht

Vlinderstruik is ook al 3 jaar geleden gestekt.

Dit is een gewone enkel bloemige boeren jasmijn, maar ik heb ook een dubbel bloemige, die ga ik dit jaar proberen te stekken.

Ik zou wel frambozen en rode weegbree willen.

Geplaatst:

Hey,

Die p9 potjes zijn prima...

Nee geen bonenkruid, die krijg ik al van een aantal mensen, heb inmiddels meer dan genoeg weer.

Heritage is een mooie roos die ga ik voor je reserveren, maar wat dacht je van Major of Casterbridge? En ingenious mr Fairchild? Die heeft een pioenachtige bloeiwijze...ook heel mooi.

De phlox is een hoge soort, ongeveer 80 cm hoog.

Geplaatst:

Hoi Ciska.

Ik heb Heritage gekozen vooral omdat ie geurt.

En ik hou niet zo van dat soort rozen, en ik heb een roze pioenroos, en die hoort er zo uit te zien.

Vind een roos moet een roos zijn, en niet op een pioenroos lijken,

Dus doe maar Heritage en de blauwe Phlox

Geplaatst:

Ik kom even op dat bonenkruid terug... het schijnt dat het bij de ander ook de geest heeft gegeven. Dus als je nog een stekje voor mij zou kunnen maken, dan graag

Geplaatst:

Hoi Alice,

die Lewisia lijkt me leuk. Heb je goede ervaringen met dit plantje overzetten ivm de penwortel?

Mocht nog Peulzaad overhouden, dan hou ik me aanbevolen

aan Symphyum, zpwel de officinalis - die in paars, wit en rose bestaat- als de gekweekte variant (rood-wit-blauw bloempje)kan ik je helpen

Laat even horen of we kunnen ruilen (kijk ook ff naar mijn lijstje)

• 3 weeks later...
Geplaatst:

@ Alice

Ik ga binnenkort de ananaskers (die ik ook voor jou zou meebrengen) verspenen. Maar....het is precies dezelfde soort als van de teeltwedstrijd van het forum

- zie: https://www.moestuinforum.nl/teeltwedstrijd-2016-ananaskers-t19886.html

dus vraag ik me af of het niet makkelijker zou zijn als je daar meedoet (misschien doe je dat al?). Het bespaart mij dat ik een stel extra potjes met toch nog erg kwetsbare plantjes moet meenemen op 16 april.

Laat je even wat weten? Bedankt!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Hallo Alice

Kom je op de moestuinforumdag en zo ja, gaat onze ruil door? Jij krijgt dan ananas kers, orchidee kers, peper little elf, herfsthoornweegbree, en Verbena Officinales. Ik krijg: roze doorschijnende edelsteen, plantjes komkommer.

Geplaatst:

Heeft iemand nog wat van Alice gehoord? Ik weet nu niet of ik mijn (beperkte) energie moet gebruiken om de zaden voor haar bij elkaar te zoeken of niet. Ze heeft een maand geleden voor het laatst gereageerd.

Edit: ik heb de zaden toch maar voor haar verzameld en in een zak gedaan. Wie weet komt ze toch nog.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...