Geplaatst: 21 maart 20169 j Hier alvast een voorlopig ruillijstje: AANBOD GROENTESplantjes- schotse krulboerenkool (plantjes) - kleine boerenkool, goede smaak, makkelijke teelt bij mij op de klei. zaden- kievitsbonen (oogst 2015)- patrijzenoogjes (historische droogboon, oogst 2015) >> vergeven- goudkorreltjes (historisch droogboontje, oogst 2015)>>vergeven- mais Jade green (oogst 2015)- mexicaanse olijfkommer (oogst 2015)- tomatillo (oogst 2015)- wilde kerstomatenmix (zaad van diverse soorten, oogst 2015)- cicorei Palla Rossa Precose (zaad 2014)- boomspinazie (oogst 2015) vergeven VASTE PLANTEN - symphyum, lage soort met rood-wit-blauwe bloempjes- stek van kweepeer (onbekend ras, moet ik nog wel uitsteken)-zomerframboos (onbekend ras, lekkere vruchten)- bonte gele dovenetel- longkruid- "zwarte"mosroosjes (als ze het late verplanten overleven)- kerriastruik- walnoot>>vergeven- vlier- alsem- hemerocallis bruin/oranje >> vergeven- herfstanemoon (rose)>>vergeven- blauwe regen stek (indien voldoende geworteld)- vinca minor (maagdenpalm)-buddleija- diverse wilde geraniums (ooievaarbekjes ed)- fluweelboom (Rhus)-Euonymus europaeus -persicaria rest van mijn aanbod voor kruiden en bloemen volgt nog:-alsem IK VRAAG/ZOEK- minder gangbare groentes, aardappeltjes, fruitstruikjes- kruiden- vaste plantjes die niet snel "verdwijnen" in een grote tuin, liefst met ingebouwde slakafweer - lissen- Leonotis leonoris- blauwe bloemen die op kleigrond en liefst halfzon het goed doen, hoogte maakt niet uit- astilboides tabularis- cephalaphora aromatica HHA - koninginnekruid/ leverkruid- bosanemoon- Salvia coccinea "coral nymph-hibiscus cannabinus 'silene'-Psoralea esculentaen verder allerlei verrassends waar ik nog niet op ben gekomen (en dat is veel), maar geen kuipplantjes. voorlopige ruillijst (graag check!!): Yuras:ik krijg: Frankentahler druifik geef: wat hij maar aan tuinplanten wil Ciska:ik geef patrijzijnoogjes , goudkorrels , spekbonen (en evt andere historische droogboontjes),mosroosjeskrijg helleborus, ploxen, gebroken hartje, hemelsleutelPrettig gestoord:Ik geef: kweepeer krijg: tomaat plantjes en -zaden abe lincoln en mortage lifter als planten. (prudens purple, black krim en/of zuckertraum) Appelvrouw: Krijg: lissen en misschien winterkamperfoelieIk geef: herfstanemoon,polletje hemerocallis, bamboestokken Salamander:ik geef: walnootkrijg: Angelica 'Ebony', Nicotiana 'Lime Green', Patisson 'Custard White'Estemy: staat vraag nog uit voor loganberry en passiebloemplantje Henk:ik krijg druif Rhondogeef gele lis.Bit: staat vraag uit voor rose besNasuada:ik geef: frambozen voor dochterWeknowik geef: Rhus, persicaria, kardinaalsmutskrijg: asperge-erwt en spiegeleitjes, Stauntonia hexaphyllaJoriekeik geef; zoveel mogelijk kruipspulAlice777 staat vraag uit voor LewisiaNasuada: ik geef chichorei, ik krijg kruidenplantjes/mint 15 april 20169 j aangepast door Gast
Geplaatst: 21 maart 20169 j Welke kruiden zoek je?Ik heb wel belang bij de droogboontjes...zijn het stam of stok?
Geplaatst: 21 maart 20169 j Ik steek alvast mijn vinger op voor:- stukje(s) persicaria- scheut van de Rhus (Heb ze zelf diverse keren proberen zaaien, zonder succes....weet het, voor een voedselbos is het geen echte geweldige, een randgeval...ha,ha...daar had ik hem inderdaad voor in gedachten, in een verloren randgebiedje...mag ie beperkt wat woekeren.)- Europese kardinaalsmuts...een echte bosbewoner...giftig, maar wel passend. Wat ik zoal kan bieden: - Limnanthes douglasii ("spiegeleitjes") ideaal als oeverbegroeiing onder fruitbomen en leuk bijenplantje dat zich steeds uitzaait. Ik kan plantjes in potje zetten.- Lieve vrouwenbedstro- Bolletjes, nu plantjes, van daslook..voor een (half-)schaduwplekje...die verdwijnen wel in mei, om in februari volgend jaar terug te komen......met wat geluk wordt het een heel veldje.- wat verse waterkerszaadjes- zaad van Vitis amurensis (mooie soort wingerd)- Enkele zaden meloen "green nutmeg" (fruitlent)- zaden asperge-erwt, onlangs gekochten verder zie mijn lijstje (dat ik binnenkort nog flink wil aanvullen) In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 22 maart 20169 j Ik heb altijd interesse in groen kruipend (half)schaduwspul Zoals de dovenetel, ooievaarsbek, longkruid, etc. Ik zie niet veel zaken op je 'vraag' lijstje die ik kan leveren. Kijk je even op mijn lijst? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 22 maart 20169 j Die herfstanemoon is dat zo`n Japanse? Want zo ja wil ik die wel. En graag een stukje hemerocallis.Kijk eens op mijn lijst als je wilt. Ik heb nog 1 x echte goji stekken met twee in een potje. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 maart 20169 j Auteur Weknow, - stuk persicaria is genoteerd en uitgespitIndien je hier meer dan 1 stuk van wilt, dan graag wat potten meenemen, doe ik ze in een grote bak of zak, de wortelsokken hebben nl meer ruimte nodig dan mijn potmaten bieden die ik te vergeven heb.. - scheut van de Rhus ( woekeren doet ie ja, maar die kleuren die hij geeft zijn wel mooi) Ik ga er een uitgespit proberen te krijge - kardinaalsmuts: komt er aan Die Limnanthes douglasii past wel heel erg bij mijn kleituintje, graag.Zaden asperge-erwt wil ik graag proberen, ook al schijnt de opbrengst ook niet meer mogelijk te maken, ha, ha.En voor de Stauntonia hexaphylla zou ik graag een winterbestendig plekje proberen te creëren.
Geplaatst: 25 maart 20169 j Auteur Appelvrouw, Wordt gek van al die threats heb dus net onvolledig gereageerddus hierbij tweede deel van mijn reactie: ja, ik neem wat herfstanemoon mee en een polletje hemerocallis voor je mee
Geplaatst: 26 maart 20169 j Dat zwarte mosroosje, hoe groot word hij als struik? Als het een gewone mosroos is en je hebt een stek....dan graag! Ik zal even voor je wat helleborus eruit scheppen, hemelsleutel en ploxen. Het gebroken hartje is de lage soort. Weet niet of je die bedoelde. Van de droogboontjes zijn de patrijzenoogjes, goudkorreltjes en spekboontjes prima ik krijg al van iemand kievit bonen thanx!
Geplaatst: 27 maart 20169 j Auteur @ ciska: mosroosje wordt kniehoog met bloem, bloem is klein.neem wel gewoon mee, hij neemt niet veel plek in, dus je vindt vast wel een plekje
Geplaatst: 27 maart 20169 j Hoe groot is de walnoot die je op je lijstje hebt staan? Is de vlier groen- of roodbladig? Bzzzz...
Geplaatst: 28 maart 20169 j Auteur Salamander : de walnoot is nu ongeveer 60 cm, ik heb een grotere, maar die krijg ik niet onder de wortels van de fruitboom uitgespit :-0de vlieren zijn groenbladig
Geplaatst: 30 maart 20169 j Had je nog een mosroosje voor mij? Zag dat hij nog niet op het lijstje staat.
Geplaatst: 30 maart 20169 j Auteur Cis, mosroosje wist ik nog niet te labelen aan de juiste persoon, bij deze gedaan en doo jou bevestigd
Geplaatst: 1 april 20169 j Ik neem de passieflora en loganberry voor je mee, maar het is nu te laat om ze nog te laten wortelen. Gelukkig kan je dat thuis zelf prima doen. Allebei in de vaas met water laten zitten totdat je wortels ziet en daarna in de volle grond. Ik wil graag wat rode chicory zaad terug, ik zoek al lang voor zoiets. Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/
Geplaatst: 6 april 20169 j Hi, Dank je wel voor de stekjes van de frambozen. Ik heb je lijstje bekeken en ik heb nog zaad van verschillende kruiden en stekjes van Munt en citroenmelisse.Maak ik je daar blij mee? https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 15 april 20169 j Auteur Hoi Nasuada, Ik neem de cichorei mee voor je.citroenmelisse is in mijn tuin bijna onkruid Andere kruiden of mint is welkom. De wolmint en pepermunt heb ik alweer zien opkomen, dus die heb ik zelf al, maar de andere muntsoortjes heb ik twijfel over.
Geplaatst: 17 april 20169 j Eline ik heb van Henk ook een Rondo gekregen en ook een druif van Bit. Ik wil je met alle liefde mijn Rondo geven, ik vraag me alleen af of ik die op een gemakkelijke manier bij jou kan krijgen... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 april 20169 j Auteur Dat zou ik wel heel leuk vinden, ik had me er erg op verheugd omdat deze druif ook buiten kan en lekker is.Maar ja, als jij 'm al had afgesproken met Henk.. Weet je zeker dat je haar kwijt wilt? Zo ja, ieder excuus voor een uitje is leuk natuurlijk, maar ik heb het idee dat even een middagje op en neer geen optie zal zijn Is verzenden op mijn kosten een optie, of kom je wel eens over de A2 gesjeesd?Dat zou een pitstop @ my place mogelijk maken ( met eten natuurlijk)
Geplaatst: 18 april 20169 j Bouwvrouwe ik reserver hem terug voor jou. Uiterlijk kan hij mee naar Nederland ergens in juni. Ik zou graag bij je komen eten ( wie slaat dat nou af) maar meestal als ik in NL ben heb ik een strak schema. Is naar Hilversum rijden voor jou een probleem?Kom je toch hierin de buurt: ik heb drie extra slaapkamers We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 april 20169 j Auteur Henk gaf ook al aan dat het verzenden van het stekje de risico's en kosten mogelijk niet de moeite waard zijn voor zo'n jonge stek op eigen wortel. Als ze de komende maanden overleeft klinkt even buurten als een leuk plan.Hilversum is maar 35 minuten verderop, dus prima aan te rijden.Of jij dan bij mij langs komt of ik bij jou maakt mij niet uit, allebei leuk.Pb maar even als je planning vaste vorm krijgt.
Geplaatst: 18 april 20169 j Doen we. Ik ga mijn best doen het stekje mooi in leven te houden en een goede verdere start te geven. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.