Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Moestuin-dag: Ruilen?

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb nog peterselieplantjes in de aanbieding.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Onder voorbehoud ( ik bedoel, als ik ze niet voortijdig om zeep heb geholpen) :

Kleine lavas plantjes en kleine artisjok plantjes.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh.... ik twijfelde of ik een advertentie zou zetten dat ik een artisjokke plantje wou....

........................ please................ eentje voor mij???.................. zeg maar wat je terug wilt... ik regel het wel.....

Geplaatst:

Ik neem wel wat zaden mee, van alles wat.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb nogal veel aan te bieden, maar omdat ik naar mijn idee al zo ongeveer alles op vaste-groenten-en-kruiden gebied heb (en ik veeeeel minder 1-jarigen wil telen), valt er weinig te ruilen... Ruilen tegen andere dingen kan misschien? Een lekkere grote zak met opgespaarde etensresten van die week voor de varkens... of zevenblad planten

Geplaatst:

Ik zal kijken of ik wal al maxim stekken voor je kan meenemen he.

Geplaatst:

Ik wou ook wel een artisjok plantje willen;

Wat zoek jij?

Geplaatst:

Ik heb genoeg zaden om te ruilen. Vooral waar kleine zaadjes in zitten zijn ruim aanwezig. Veel zaden ook van goudsbloemen en afrikaantjes.

Etenswaren wordt lastig, ik houd weinig over en wat ik overhoud gebruik ik in eigen compostbak.

Wat kan ik gebruiken... liefst biozaden. Van die aparte ouderwetse tomatensoorten ('heirloom'), puntpaprika, peper, snackkomkommer en minitomaten voor de kids. Verder zou ik t zo even niet weten.

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Heeft er iemand interesse in verschillende muntplantjes en/of vaste groenten? Dan kijk ik wat er nu nog te stekken/afsteken valt en dan pot ik het een en ander op. Maak ik een tafeltje vol leuks. Pakken suiker kan ik ook goed gebruiken!

Of oud brood... of.. ehm..

Geplaatst:
Ik zal kijken of ik wal al maxim stekken voor je kan meenemen he.

Daar ben ik al een tijdje naar opzoek Dus als je nog een stekje over hebt...

Ik heb van alles te ruilen, van aardbeien: Zaailingen van de doordragende bosaardbei Red wonder en Yellow wonder. Senga Sengana stekjes. Ostara stekjes.

Verder heb ik nog ananas salie, katoenplantzaailingen en nog wat.

Geplaatst:

Ik wil heel graag (roomse ?) kamille en/-of goudsbloem. klein beetje

Geplaatst:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh.... ik twijfelde of ik een advertentie zou zetten dat ik een artisjokke plantje wou....

........................ please................ eentje voor mij???.................. zeg maar wat je terug wilt... ik regel het wel.....

Ja, deal Maar ze zijn nog maar heel klein hoor !

Geplaatst:
  • Auteur

Roomse kamille heb ik wel, ik weet alleen niet of het plantje het gaat overleven. Ze bloeien hier net, en dat is niet zo'n goede tijd om te gaan verpoten. Maar ik zal er wat in potjes zetten en kortwieken. Hopelijk doen ze het dan over een tijdje weer.

Geplaatst:

Gewone suiker Jorieke? Of bedoel je inmaaksuiker?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik zou heel blij zijn met een handje sugersnapszaad voor volgend jaar. Oerprei en egyptische ui staan ook op mijn verlanglijstje maar dat heeft niemand over, denk ik.

Ik neem mijn zaadbox wel mee, kan er in gegraaid worden.

Oja, ik ben wel heel blij met korianderzaad, gewone en citrus heb ik al.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Ik wil heel graag (roomse ?) kamille en/-of goudsbloem. klein beetje

Heb ik allebei zat, al weet ik niet hoe rooms mijn kamille is. Ze ziet er wel zo uit (dikke gele kop, en platte witte blaadjes), maar ik weet niet hoe de plantjes tegen die tijd erbij staan. Kan zowiezo kijken of ze al zaad hebben tegen die tijd. En van de goudsbloem kan ik er alvast wat voorzaaien, anders gaat het misschien wel erg laat worden als je in juli zaait... neem ik zowel zaad als zaailingen mee. En volgens mij ook nog kleine plantjes die nu al staan.

Geplaatst:
Ik heb nogal veel aan te bieden, maar omdat ik naar mijn idee al zo ongeveer alles op vaste-groenten-en-kruiden gebied heb (en ik veeeeel minder 1-jarigen wil telen), valt er weinig te ruilen... Ruilen tegen andere dingen kan misschien? Een lekkere grote zak met opgespaarde etensresten van die week voor de varkens... of zevenblad planten

Zevenblad... ahum... is hier echt in overvloed... maar ik twijfel echt hoor of ik je dat kan aandoen....

Geplaatst:
  • Auteur

Gewone suiker. Bij de AH is de euroshopper suiker het goedkoopste (voor zover ik weet), dus heb je meer plantjes voor een zak

Nog iets bedacht: ik wil ook graag glazen flesjes! Van die met zo'n blikken deksel, waar bijv. sausjes in hebben gezeten (BBQ? ) Zo'n 200 of 250 mililiter.

Ik maak een boel limonade de laatste tijd, en heb nu al een flesjes tekort!

De 1 persoons potjes van Hak (of een ander merk) zijn ook erg mooi!

Ik ga maar eens wat plantjes oppotten

Geplaatst:
Ik zou heel blij zijn met een handje sugersnapszaad voor volgend jaar..

Breng ik voor je mee

Geplaatst:
Ik zou heel blij zijn met een handje sugersnapszaad voor volgend jaar. Oerprei en egyptische ui staan ook op mijn verlanglijstje maar dat heeft niemand over, denk ik.

Ik neem mijn zaadbox wel mee, kan er in gegraaid worden.

Oja, ik ben wel heel blij met korianderzaad, gewone en citrus heb ik al.

De egyptische uien beginnen hier te bloeien. Misschien heb ik tegen die tijd kleine uitjes ervan?

Geplaatst:

Jorieke,

Heerlijk... hoeveel stekken voor een kilo suiker?? Dit is mijn ideale handelsmarkt... kan ik helemaal van genieten...

Maar ik kom natuurlijk ook afdingen, hoor. Als er dan een zielig blaadje aan zit, wil ik hem voor honderd gram suiker goedkoper!!

Geplaatst:
  • Auteur

Tja.. hoeveel suiker voor hoeveel stekjes... Ik heb natuurlijk wel soorten die je niet overal zomaar kunt kopen, en waar je jaaaaaaaaaren plezier van hebt. Lastig hoor

Ik zorg natuurlijk wel dat ze supermooi geworteld zijn, het zijn stukjes van mijn volwassen planten, dus geen miezerige slappe stekjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.