Toto Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 Misschien een leuk topic om een extra vrolijke noot van de nieuwe lente aan het forum toe te voegen.Zou het niet tof zijn om foto's van plantjes die na een "lange" winter eindelijk weer ontwaken, door te sturen en zo een echte lente op het scherm te verkrijgen. Ik ben nu niet meteen de beste fotograaf dus alle hulp is welkom om wat mooiere foto's op het scherm te verkrijgen de eerste bloemknopjes komen boven Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 Super leuk! Maar wat is die vreemde blauwe korrel of iets? tegen de slakken?Zal wel aan mij liggen maar het fascineert mij, wat gebeurt daar en waarom die foto met de blauwe spikkel. Zijn het aardbeien ? Omdat ik aan straw denk. Of hooi. Staat nu in mijn top voor foto van de week, intrigerend voor mij. Koper is echter de oplossing voor het slakkenprobleem. Slakken kunnen niet over koper kruipen, aangezien zijn daar minuscule elektrische schokjes van krijgen. Eenmaal ze dit voelen, maken ze direct rechtsomkeer. Er bestaan klevende kopertapes die bijzonder handig zijn bij verhoogde kweekbedden. Foto hoeft niet mooi te zijn om een verhaal te vertellen! Edit: 20:47Ben al een kwartier bezig met je foto, dus het is een goede foto wat mij betreft! Quote Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 O, daar heb ik ook nog wel iets voor: de winterpostelein die zichzelf uitzaait en waar ik nu lekker van eet.En op de voorgrond twee Roomse kervels, die tot mijn vreugde weer opkomen en hun derde jaar in gaan Foto van afgelopen zaterdag. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Toto Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 5 april 2016 @fetsIs inderdaad een slakkenkorrel. Reuze bedankt voor de slakkentip. Ik vindt het soms een beetje wringen als ik korrels strooi. Ik heb al zoveel slakvriendelijke middelen gebruikt. Houten schilfers, plankjes met zout, stukjes fruit waar ze opkruipen waardoor ik ze ergens anders kan zetten, ... maar niets helpt. Misschien wel door de vele hagen en klimop rond de kas waarrond ze kunnen schuilen. Maar over koper heb ik nog nooit gehoord. Waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht. De moeite waard om te proberen. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 (aangepast) 7 april 2016 aangepast door Gast Quote Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jaydot Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 @speets: verrek, is dat nou winterpostelein?? Wist ik niet. Ik heb het verdorie van de week weggewied! Quote The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Toto Geplaatst: 6 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 6 april 2016 leve de bieslook nieuwe 'bieslookjes'??? Plantje dat je nooit kapot krijgt Deze gaat een beetje minder, maar staat dan ook al drie jaar in dezelfde pot. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Toto Geplaatst: 15 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 15 april 2016 Geen flauw idee hoe de plant noemt, maar ze hebben de winter overleeft. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kroongj Geplaatst: 16 april 2016 Share Geplaatst: 16 april 2016 Geen flauw idee hoe de plant noemt, maar ze hebben de winter overleeft. Hosta denk ik? Bij mij komen ze ook net op. Quote Groet, Geert-Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Toto Geplaatst: 16 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 16 april 2016 Bedankt, via foto's op het internet denk ik dat het inderdaad om een hartlelie gaat. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.