Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag.

Deze Broccoli plantjes heb ik een 2 weken geleden bij de Aldi gekocht (4 stuks in tree met grond in tablet vorm).

Ik heb ze de zelfde dag nog in pot gedaan, in gewoon potgrond.

Maar nu lijken alle 4 de plantjes last te hebben van een soort van indroging van het blad, waar deze het eerst niet hadden.

Ik kom verder geen ongedierte tegen onder en op het blad, en geef ze 2x in een week een beetje water.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

1bro.png

Geplaatst:

Verbranding ja. Als je nieuwe planten in huis/tuin haalt kun je ze altijd het beste een paar dagen in de (half)schaduw laten wennen aan hun nieuwe omstandigheden.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

Mocht dit verbranding zijn, ik had niet gedacht hier nog last van te hebben met matte folie op de ramen...

Maar ik heb ze inmiddels verplaatst vanuit het raam.

Ik heb geen idee of buiten planten al een goed idee is, het is bijna half April, het zou bij wijze van spreken nog kunnen vriezen.

Temperatuur hangt toch gemiddeld nog op een 10 graden en minder.

Foto met flits gemaakt, laat goed zien dat het ingedroogde plekken zijn.

bro2.png

Geplaatst:

Lijkt me effectief verbranding. Verder uit het raam zetten zal dat misschien voorkomen, maar geeft je straks dunne, naar het licht zoekende planten. En dat gaat rap: groentes groeien veel sneller dan doorsnee kamerplanten. Met 10 °C is is het buiten warm genoeg voor kolen. Als er nachtvorst wordt voorspeld, kan je ze 's nachts nog altijd binnen nemen.

Geplaatst:

Een paar dagen afharden (anders krijgen ze een groeistop van de plotselingen temperatuursverschillen) en dan inderdaad naar buiten (gewoon potjes buiten zetten). Daar hebben ze het echt beter naar de zin en kunnen ze prima tegen. Niet alle plantjes zijn kasplantjes... heel veel zijn erg stoer en kunnen wel tegen een stootje.

Het eerst binnen opkweken van kool heeft te maken met het sneller kiemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...